SEO tipy 1: jak vybrat správná klíčová slova?

SEO tipy

Aktualizováno 20.10.2015

Optimalizace webu pro vyhledávače je důležitá činnost, pomocí které získáváte nové zákazníky. Proto jsme pro vás přichystali miniseriál se SEO tipy, jak optimalizovat váš web. Provedeme vás základy, které jsou klíčové pro budování webu přívětivého nejen pro vaše návštěvníky, ale i pro vyhledávače.


Jak nejlépe začít? Máte-li již vytvořené vlastní webové stránky, zamyslete se nad hledaností klíčových slov, která se pojí s vaším podnikáním, případně s tématem celého vašeho webu. Podívejte se, jak na to – máme pro vás čtyři jednoduché tipy, které vám první kroky optimalizace webu usnadní:

I. Co nabízíme?

Začněte s analýzou toho, co nabízíte. Sepište si seznam produktů a služeb, které na vašem webu nabízíte. Seřaďte je podle důležitosti. Zamyslete se, na kterých službách nebo produktech nejvíce vyděláváte. Kde máte největší marži?

II. Nezapomeňte na zákazníky

V tomto kontextu se často uvádí příklad prodejců domácích spotřebičů. Ti nabízí chladničky, naproti tomu jejich zákazníci nakupují ledničky. To je jeden z mnoha případů špatné analýzy, která má za následek špatnou optimalizaci. Resp. takovou, která vám nic nepřinese. Co s tím? Ptejte se svých známých, jak by oni vyhledávali danou službu či produkt. Pomůže vám to rozšířit seznam vašich klíčových slov.

III. Konkurence je nejlepší inspirace

Jaká slova, fráze, výrazy používají vaši největší konkurenti? Inspirujte se především u těch nejlepších. Vaše konkurence je možná o krok napřed a již provedla analýzu trhu. Využijte tedy jejich znalosti!

IV. Pracujte s klíčovými slovy – optimalizujte!

A co z toho všeho? Máte pěkný seznam výrazů, tedy klíčových slov, pomocí kterých hledají uživatelé weby, jako je ten váš. Teď už zbývá je „nějak“ roztřídit. Která jsou důležitější a která jsou méně důležitá? Napoví vám jejich hledanost – tedy kolikrát do měsíce je lidé zadávají do vyhledávače.

 

…a to nejdůležitější na konec

Existují nástroje, které vám s hledaností klíčových slov pomůžou.  Neobejdete se bez mocného nástroje Googlu – Keyword Planneru, který je součástí jejich služby zabývající se reklamou. Můžete ho však využívat, aniž byste vlastnili reklamní účet. Ukáže vám hledanost klíčových slov, navíc vám přidá návrhy podobných klíčových slov a zobrazí i jak moc tato slova využívají vaši konkurenti. Další si společně blíže probereme v následujícím díle miniseriálu o SEO tipech zabývajícím se nástroji pro analýzu klíčových slov.

 

Jak pracovat s metadaty ve Webnode

A teď k samotné optimalizaci. Optimalizovat webové stránky zjednodušeně znamená přizpůsobit je i doporučením vyhledávačů. Vytvořená klíčová slova tedy vkládejte do obsahu webu – hlavně to titulku, mezititulku a ztučněných slov. Každé použité klíčové slovo byste v článku měli zopakovat, nezapomeňte však, že texty píšete především pro své zákazníky a musí proto působit přirozeně a být čtivé. Dnes už to pro Google není tolik důležité, ale stejně nic nezkazíte, když klíčová slova vložíte i do jednotlivých stránek pomocí tlačítka Vlastnosti.

 

Máte to v malíku? Čtěte pokračování:

 

  • Portréty a malby

    za jak dlouho zadane kličové slova googl najde??zadala jsem je a ješte pod slovem portréty na netu nic nenachazim ,to slovo je i v adrese portretyamalby, jak dlouho mám  čekat než se klicove slova zaregistuji?

  • Dobrý den,
    vždy záleží na klíčových slovech, která použijete. Čím jsou specifičtější, tím lépe je vaše stránka dohledatelná. Například klíčové slovo portréty a malby je stále hodně obecné, proto stránka pravděpodobně nebude ve vyhledávání na prvních pozicích. Samotná indexace vždy záleží na konkrétním vyhledávači (v rámci několika hodin až týdnů).

  • Tomáš

    Dobrý večer,
    hezký článek, ale s jednou částí zcela nesouhlasím. A to tím, že stačí pouze vložit klíčová slova do VLASTNOSTÍ. Toto dnes není až tak důležité. Napsat se sice klíčová slova můžou. To zabere cca minutu, ale vyhledávače si z toho stejně neberou až takovou váhu. V minulosti se to totiž velice zneužívalo. Dneska jsou pro vyhledávače nejdůležitější klíčová slova, která jsou v dobrém obsahu. Mimochodem, dneska již vyhledávače umí skloňovat, čili se nemusí používat nesmyslný text. To by se asi vyhledávačům nelíbilo. Ono se vyhledávači více líbí souvislý text s klíčovými slovy (ale, zase by jich nemělo být na stránce mnoho). proto, kdo dělá SEO, tak by se měl také zaměřit na dobrý obsah, který dává smysl a nemusí se bát i skloňování. On vyhledávač to pozná. Samozřejmě se do vlastností můžou klíčová slova uvést, ale vyhledávače to již neberou až tak v potaz.

    Přeji hezký zbytek večera a možná, že semnou nebudou někteří souhlasit.

  • Pěkný den, pane Tomáši.
    V tom, co říkáte, máte pravdu. To, co se v článku píše, platilo, když byl publikovaný, ale Google každou chvíli mění pravidla pro optimalizaci a článek už je přece jenom dva roky starý. Díky za jeho připomenutí, aktualizuji ho.
    Přesto bych ale nedoporučoval Vlastnosti stránky úplně zanedbat. I když momentálně nejsou tak důležité, za rok za dva tomu může být jinak. Jejich vyplnění vám přinejmenším nijak neuškodí.

    S pozdravem,

    Vojtěch Žák, tým Webnode