SEO nástroje pro návrh klíčových slov zdarma

21.8.2011
návrh klíčových slov

Přinášíme vám tipy na užitečné SEO nástroje pro návrh klíčových slov zdarma. Pomohou vám najít důležité klíčové fráze pro optimalizaci a tvorbu vlastního webu, který budou vyhledávače milovat.

I. Našeptávače vyhledávačů Google a Seznam

google vs seznam

Úplně nejjednodušší pomůckou nových klíčových frází pro vaše webové stránky jsou našeptávače vyhledávačů Google a Seznam. Při psaní textu se vám automaticky zobrazují návrhy často hledaných frází, které zároveň obsahují slova, která píšete vy. Pomocí našeptávačů se uživatelé velmi často orientují a vyhledávají slovní spojení, která jim vyhledávač navrhne.

II. Google AdWords Plánovač klíčových slov

Google AdWords Plánovač klíčových slov je jedním z nejužívanějších a nejkomplexnějších nástrojů pro vyhledávání klíčových slov pro www stránky. Nejen že vám vyhledá podobné fráze, ale navíc zobrazí i přibližný objem měsíčního vyhledávání a konkurečnost fráze. Velkou výhodou tohoto nástroje je možnost exportu frází do Excelu.

Plánovač klíčových slov Google

Plánovač klíčových slov pro Google AdWords

III. Seznam – návrh klíčových slov

Podobně jako Google má i Seznam svůj nástroj pro návrhy klíčových slov, který je určený pro uživatele reklamního systému Sklik. Může ho ale využívat kdokoliv, stačí si u Skliku založit vlastní účet.

Návrhy klíčových slov Seznam

Návrhy klíčových slov pro reklamní systém Sklik

IV. Google Trends

Google Trends výborně poslouží k analýze trendů ve vyhledávání v čase a v různých zemích.

klíčová slova Google Trends

Časové a místní statistiky hledanosti vyhledávače Google

V. Statistika hledanosti Seznamu

Seznam také nabízí své statistiky. Stačí do vyhledávače zadat klíčové slovo, scrollovat na spod stránky a kliknout na Statistika hledanosti. Uvidíte vývoj hledanosti a denní průměr vyhledávání za poslední 2 měsíce.

VI. Placené SEO nástroje ve zkušební verzi

Profesionální SEO nástroje často nabízí zkušební (free) verzi s omezenými funkcemi. I tak v nich ale klíčová slova a určitá data najdete. Zkušební verze ale většinou bývá časově omezená, např. 14 dní. Jindy zase máte omezený denní počet slov nebo omezený počet kreditů. Na jednorázovou analýzu klíčových slov se však tyto free verze mohou hodit.

VII. Google Chrome SEO Extensions

Pokud používáte prohlížeč Google Chrome, možná jste již zaznamenali, že existuje Internetový obchod Chrome, kde si do prohlížeče lze zdarma stáhnout různá rozšíření. A některá jsou skvělá právě pro návrh klíčových slov.

VIII. Google Search Console

Už máte web rozjetý a zaznamenáváte návštěnost či konverze? Pak příchází na řadu GSC, ve které vidíte, na jaký dotaz se ve výsledcích Google vyhledávání zobrazujete, a přes který dotaz na vaše stránky návštěvnící klikají.

Podívejte se na dotazy s velkým počtem zobrazení a optimalizujte podle nich stránky. S velkou pravděpodobností také odhlalíte dotazy, pro které zatím nemáte relevantní obsah/stránku/odpověď.

Chcete mít dobře otpimalizované stránky? Přečtěte si průvodce Optimalizace webu krok za krokem

Související články: