Jak získat důvěru zákazníka e-shopu v 10 krocích

Podle aktuálních studií přibližně čtvrtina Čechů nedůvěřuje nakupování v internetových obchodech. Tato nedůvěra je mnohdy oprávněná – pozdní dodání zásilky, poškození, špatné nebo nedoručené zboží. Jak získat důvěru zákazníka a zajistit, aby se k vám rád vracel? V následujících deseti krocích se dozvíte, co můžete ve svém eshopu vylepšit tak, abyste zvýšili jeho důvěryhodnost a tím své zisky.

1. Informace o firmě

Stránky „O nás“ a „Kontakt“ je třeba považovat za stejně důležité jako samotné produkty. Úplné a správné informace o firmě jsou jedny z věcí, které zásadním způsobem zvyšují důvěryhodnost vašeho e-shopu.

2. Obchodní podmínky

Informujte zákazníka o podmínkách nákupu. Jasně definované obchodní stanovy, podmínky reklamace a informace o možnostech dodání zajistí, že se bude zákazník cítit bezpečně, nakoupí bez obav a bude se vracet.

3. Komunikace se zákazníkem

Vyskytne-li se v jakékoliv fázi nákupu problém, musíte být ochotní a vstřícní. Zákazník by měl mít pocit, že děláte vše pro vyřešení jeho problému. Korektní jednání, zboží dodané v pořádku a ve slíbený termín je jeden z největších důkazů vaší důvěryhodnosti.

4. Kompletní detail zboží

Detailní popis produkt jako je velikost, barva, materiál nebo hmotnost jsou pro zákazníka cenným a mnohdy jediným vodítkem pro nákup. Je třeba, aby texty odpovídaly realitě. Kde je to žádoucí, nešetřete informacemi o technických parametrech zboží.

5. Obrázky zboží

Umožněte zákazníkům pořádně si nabízené zboží prohlédnout. Obrázky musí být nejen estetické  a profesionální, ale především ukazovat to, co zákazník chce a potřebuje vidět. Rozhodně se nebojte investovat do kvalitního fotoaparátu nebo vyhledat zkušeného fotografa.

6. Kvalitní text prodává

Kvalitní texty jsou spolu s obrázky klíčové pro důvěryhodnost .  Buďte originální, nedělejte gramatické chyby, pište spíše kratší texty se správnými klíčovými slovy a dobře obsah formátujte. Nebojte se vaše stránky obohatit o příběhy, zkušenosti zákazníků nebo názory expertů.

7. Reference

Nakupuje u vás mediálně známá osobnost, napsali o vás pochvalný článek v novinách či v internetovém časopise nebo jste získali výborné reference od nakupujících? Skvělý způsob jak získat nejen popularitu, ale také důvěryhodnost. Rozhodně se o takové reference se zákazníky podělte.

8. Síla sociálních sítí

Umístěte do svého e-shopu tlačítka sociálních sítí a udělejte ze svých zákazníků reklamní agenty. Jejich kliknutím na tlačítko „To se mi líbí“ nebo „+1“ se začne informace o vašem zboží šířit mezi jejich přátele. A co může být důvěryhodnější než doporučení od kamaráda?

9. Neustále v pohybu

Není nic horšího, než vánoční nabídka na Velikonoce nebo rok neaktualizované novinky. Ukažte svým návštěvníkům, že se u vás pořád něco děje, zveřejňujte informace o novinkách, sezonním zboží, akčních nabídkách a soutěžích. Získejte si jejich stálou pozornost.

10. Sledování zásilky

Dejte zákazníkům svého  e-shopu možnost virtuálně sledovat stav jejich zásilky od začátku do konce. Prakticky každá zásilková společnost již tuto možnost poskytuje. Zákazníci tak budou v každém okamžiku vědět, kde se jejich balíček nachází  a že je v pořádku.

Znáte ještě nějaký další osvědčený způsob, jak získat důvěry zákazníka a zvýšit důvěryhodnost e-shopu? Podělte se o něj s námi a ostatními uživateli. Děkujeme.

 

Ještě nemáte vlastní e-shop?
Tvorba eshopu s Webnode je opravdu rychlá a snadná, svůj internetový obchod můžete mít již dnes!

  • Tom

    Možná by stálo za to pořídit si pro eshop SSL certifikát se zelenou adresní lištou, jako používají třeba banky. Nejprve jsme do toho šli s nedůvěrou v nějaký efekt, ale nakonec se to u našeho eshopu osvědčilo.

  • Jana

    Jo, sice jsme na něj čekali skoro dva týdny, ale nakonec jsme ho také dostali. Na tržbách se to promítlo rychle a už za týden se ta investice vrátila.

  • Máte pravdu, stránky využívající SSL certifikát jsou důvěryhodnější, což se projeví i na Vašem SEO. Nejedná se ale o lehkou proceduru, takže bych ji doporučil jenom zkušenějším uživatelům.
    Vojtěch Žák, tým Webnode