Jak vytvořit úspěšný internetový obchod

Úspěšný internetový obchod

Přemýšlíte o tom, že si založíte internetový obchod? Jde o skvělý způsob, jak si přivydělat, začátky ale nejsou jednoduché. Už jen rozhodnutí, kde začít, nás může pěkně potrápit. Nejlepší zprávou je, že nebudete potřebovat ani pokročilé technické znalosti, ani velké investice. Jediné, co bude potřeba, je naučit se pracovat s naším editorem webových stránek – a to je opravdu velmi jednoduché. V tomto článku se s vámi podělíme o několik tipů, jak úspěšně prodávat a vydělávat v online světě.

Zaprvé – co budete prodávat?

Na trhu, který je přeplněný tisícovkami produktů, je velmi těžké uspět. Vyzkoušejte Trendy Google a prozkoumejte současnou situaci. Dobrý průzkum trhu se vám vrátí v podobě úspěchu vašeho e-shopu.

Zvolte atraktivní design

Pokud váš internetový obchod nevypadá dobře, nemusí vám úspěch přinést ani skvělý produkt. První dojem je na internetu stejně důležitý jako v reálném životě, a vizuální stránku byste tedy neměli podcenit.

Při práci s Webnode nemusíte najímat programátory a designéry – nachystali jsme pro váš e-shop šablony s krásným designem a intuitivním rozložením. Používejte kvalitní fotografie a neodvádějte pozornost rušivými elementy. Pamatujte, že jeden obrázek vydá za tisíc slov.

Pečujte o své zákazníky

Poskytněte jim dobrou zákaznickou podporu. Když návštěvníkům pomůžete zbavit se pochybností, které o nákupu mají, přeměníte je snadno v platící zákazníky.

Můžete například přidat online chat a komunikovat se zákazníky v reálném čase. Vyzkoušejte například platformu Smartsupp.

Vybudujte si důvěru

Pro zákazníky je velmi důležité vědět, kdo jste. V tom vám pomůže přidání sekce „O nás“, kde můžete popsat příběh svého obchodu a sdílet kontaktní údaje, jako telefon, e-mail či adresu. Zákazníci se o vás něco dozvědí a zjistí, jak vás můžou kontaktovat.

Znáte úsloví „Pokud nebudete spokojeni, vrátíme vám peníze“? Je oblíbené po celém světě a dodá vašemu e-shopu na důvěryhodnosti. Umožněte zákazníkům snadno vrátit zboží, pokud nejsou spokojení nebo si objednali jiný typ, než potřebovali.

Využijte marketing na sociálních sítích a přes e-mail

Sdílejte svůj web na různých platformách a sítích, dostanete se tak blíže ke svým zákazníkům. S použitím Google Analytics snadno vysledujete, které kanály jsou u vašeho webu nejvyužívanější, a můžete se soustředit zejména na ně. Snadný návod, jak vložit měřicí kód Google Analytics na své stránky, najdete zde.

Druhým způsobem, jak navázat vztah se svými zákazníky, je e-mailová komunikace. Odhalte jejich zájmy a zasílejte jim obsah přizpůsobený na míru. Správně zacílený e-mail je skvělým pomocníkem pro podporu prodeje a zvýšení tržeb.

Začněme ale od začátku, od sběru e-mailových adres. Ujistěte se, že si vaši zákazníci opravdu přejí dostávat newslettery z vašeho e-shopu. Během nákupního procesu v našich obchodech mohou zákazníci zatržením políčka odsouhlasit odběr reklamních newsletterů.

Samozřejmě nebudou souhlasit všichni zákazníci, ale ti, kteří tak učiní, budou váš newsletter očekávat a ocení novinky, které jim budete zasílat. Zajímavé newslettery pomůžou budovat důvěru ve vaši značku a spokojení zákazníci vás rádi doporučí dál.

Tajemství se skrývá v blogu

Blog je užitečným nástrojem, jak přivést do vašeho internetového obchodu zákazníky. Použití klíčových slov v článcích vám pomůže vylepšit pozici ve vyhledávačích. Na druhou stranu je důležité udržovat blog aktuální a vytvářet zajímavý a originální obsah.

Google Analytics vám poskytne i data o tom, kolik návštěvníků přišlo do vašeho e-shopu právě z článků na blogu. Uvidíte-li vysokou návštěvnost u některých článků, je to znamení, že šlo o zajímavý obsah. Další články můžete pak plánovat tak, aby navazovaly na úspěšný obsah.

Nabídněte různé metody platby a dopravy

Vytvořte si obchodní účet u PayPal, abyste mohli v e-shopu přijímat platby kreditními a debetními kartami. Pak nebudou zákazníci potřebovat vlastní PayPal účet a budou moci platit přímo. Jde také o velmi bezpečnou platební bránu. Pro tradičnější zákazníky přidejte klasické metody platby kartou, převodem a dobírkou.

Jako metody dopravy využijte ty často používané, jako Českou poštu, PPL či DHL kurýry. Umožněte zákazníkům sledovat polohu zásilky, aby si byli jistí, že zboží je na cestě.

Zvažte i zavedení dopravy zdarma. Náklady na poštovné mohou některé zákazníky od nákupu odradit. Speciální akce na dopravu zdarma naopak může přilákat zákazníky, kteří si nebyli úplně jisti, jestli nakoupit právě u vás. Uvidíte, že náklady se vám brzy vrátí v podobě zvýšeného prodeje.

Sledujte konkurenci

Na internetu jsou stovky stránek, které nabízejí podobné produkty. Je potřeba mít přehled o tom, jaká je ve vaší lokalitě konkurence. Prozkoumejte, jak fungují vaši hlavní soupeři, a zjistíte, co můžete ve svém internetovém obchodě vylepšit a jak k sobě přilákat nové zákazníky.

Nabídněte slevy a sledujte nárůst prodeje.

Slevy má rád každý. Sekce se zlevněným zbožím snadno přitáhne pozornost zákazníků. Je vhodné chystat zajímavé nabídky takovým způsobem, abyste udrželi jak zájem stávajících zákazníků, tak přilákali ty nové.

Vylepšete SEO a zvyšte viditelnost ve vyhledávání

Díky nástrojům integrovaným do editoru Webnode snadno ovlivnit svoji pozici ve vyhledávání Google. Stačí používat v textu a nadpisech klíčová slova a tím nastartovat indexaci vašeho webu.

Připojením nástrojů, jako jsou Nákupy Google, Heuréka či vytvořením katalogu na Facebooku, také výrazně vylepšíte organické vyhledávání a viditelnost vašeho internetového obchodu.

A to je vše! Budete-li se řídit našimi radami, uvidíte svůj e-shop očima vašich zákazníků a snadno ho následně zdokonalíte. Čím více si zjistíte o trhu a vaší konkurenci, tím efektivněji k sobě přilákáte zákazníky.