Základy SEO – Obecné postupy a doporučení

Z čeho se skládá SEO

V tomto článku si nastíníme základní postupy, jak SEO proces probíhá. Konkrétní metody si pak rozebereme trochu hlouběji a také upečeme dort.

SEO jako pečení dortu

Celý proces optimalizace stránek pro vyhledávače má určitou posloupnost a jednotlivé kroky by na sebe měly navazovat.

Pro lepší pochopení si SEO můžete představit jako pečení dortu. Budete potřebovat recept, podle kterého je potřeba postupovat, aby vznikl požadovaný výsledek a z dortu nebyla bábovka. Seženete si ty správné ingredience – bez nich by to ani nešlo. Pak se pustíte do pečení a nakonec vše hezky vyzdobíte. Následně už jen budete doufat, že váš dort bude chutný a natolik přitažlivý, že se stane oblíbenou pochoutkou, kterou budou lidé vyhledávat.

1. Recept

Péct dort můžete i bez receptu, ovšem je poměrně nepravděpodobné, že se vám podaří udělat opravdu to, co jste chtěli.

Na začátku je dobré si rovnou rozmyslet, jakou cestou se vydáte a té se ideálně držet. SEO není jednorázová aktivita, bude vás stát čas a úsilí – pokud budete mít stanovený plán a budete vidět, kam vše směruje, bude celý proces snadnější.

Primárně se zde bavíme o hodnocení vaší cílové skupiny návštěvníků stránek, souvisí s tím i hodnocení konkurence. Následně je potřeba se věnovat samotnému obsahu a ujasnit si, co vlastně na stránce chcete mít a co očekává vaše budoucí publikum.

2. Ingredience

Vařit z vody se dá také, ale dort z ní opravdu neuděláte.

Samotné vyhledávače hodnotí jednotlivé stránky podle určitých základních technických parametrů, které by měl splňovat i váš web.

Ve Webnode se s aplikací těchto prvků nemusíte trápit, náš online editor je navržený pro začátečníky s tvorbou stránek a řadu složitějších funkcí zvládne za vás. Jedná se hlavně o HTTPS zabezpečení, rychlé načítání stránky, responzivní zobrazení stránek, dobře čitelná URL struktura webu, apod.

3. Pečení

Pokud jste postupovali podle správného receptu a použili všechny důležité ingredience, můžete se pustit do samotného pečení.

Nemyslíme zde tvorbu stránky jako takovou, ale spíše její propagaci – tedy metody, jak dát světu vědět, že je vaše stránka hotová a návštěvníci na ní najdou kvalitní obsah. Můžete také začít budovat vaši značku a rozšiřovat základnu lidí, kteří si váš web oblíbí a budou jej doporučovat dále.

V tomto ohledu se nabízí různé možnosti – registrace do internetových katalogů, jako jsou Google Firmy nebo Firmy.cz, sdílení stránky na sociálních sítích, zpětné odkazy, apod.

4. Zdobení

Dort už máte hotový, jako takový by již šel prodávat, ale pokud jej ještě nazdobíte, dosáhnete mnohem lepších výsledků.

V souvislosti se SEO zde mluvíme hlavně o následném hodnocení, zda zvolený přístup optimalizace stránek přinesl požadovaný výsledek. Můžete používat různé statistické nástroje a provádět analýzu návštěvnosti stránky a podle toho pak web ještě dále upravovat.

 

Vše si konkrétně rozebereme v jednotlivých článcích na daná témata, pro přehlednost zde najdete jejich seznam.

Základy SEO – Úvod

Základy SEO – Obecné postupy a doporučení

Základy SEO – Jak začít (obsah, cílová skupina, konkurence, vlastní doména)

Základy SEO – Základní nastavení editoru – titulek, popis, klíčová slova

Základy SEO – Linkbuilding

Základy SEO – Napojení na vyhledávače

Základy SEO – Sociální sítě a další propagace

Základy SEO – Hodnocení dat (analýza návštěvnosti)

Základy SEO – „Mobile first indexing“

 

Našli jste ten správný recept na optimalizaci vašich stránek? Napište nám o něm do komentářů a nezapomeňte připojit svůj web.