Jak připravit e-shop na Vánoce

Jak připravit e-shop na Vánoce

Podzim už je v plném proudu a je nejvyšší čas začít s přípravou na advent. Neříkáme to jen proto, že se na Vánoce už moc těšíme, ale hlavně je to něco, nad čím už pravděpodobně přemýšlí i vaši zákazníci. Protože Vánoce začínají v maloobchodě brzy, prozradíme vám pár tipů, jak se na ně s předstihem připravit.

Google Trends prozrazují, že množství uživatelů, kteří vyhledávají spojení slov „vánoční dárky“, se prudce zvedá už v průběhu října a vytrvale roste až do vrcholu vánoční sezóny.

Počet vyhledávání spojení slov "Vánoční dárky"

Z toho se dá usuzovat, že většina lidí se snaží mít vánoční nákupy hotové včas. Jako zodpovědný majitel e-shopu asi víte, že příprava na Vánoce nekončí dostatečným zásobením. Stejně stěžejním krokem je i příprava vašeho webu na nadcházející sezónu. 

Ozdobte web, ale nepřežeňte to

Tmavé zimní večery nahrávají oblibě různých blikajících světýlek i obrázků se zimní tematikou. Ve snaze vdechnout stránkám vánoční atmosféru to ale s výzdobou někdy přeženeme, a web pak působí poněkud přeplácaně. Proto se raději pokuste ponechat ho co nejpřehlednější, a když už nějakou vánoční dekoraci využijete, ujistěte se, že zákazníka neodradí od cíle, kterým zůstává především nákup ve vašem obchodě. Zkontrolujte také, zda se nezpomaluje rychlost načítání webu. Tu můžete snadno změřit například pomocí tohoto nástroje od společnosti Google. 

Usnadněte zákazníkům orientaci a nákup

Jednoduchá navigace a přehledné menu je u e-shopu základ. Zvýrazněte nejprodávanější produkty nebo vytvořte nové kategorie, např. „dárky pro muže“, „dárky pro děti“ nebo „vánoční výprodej“, aby vaši zákazníci rychle našli to, pro co přišli. 

Přichystejte kvalitní produktové fotografie

Pokud stále odkládáte pořízení kvalitních produktových fotografií, teď je na to ta správná chvíle. Vizuální stránka je velmi důležitá a pěkná fotografie produktu může mít rozhodující vliv na to, zda váš zákazník produkt koupí právě u vás. 

Až nahrajete nové a všeříkající fotky na web, je vhodné znovu zkontrolovat rychlost načítání stránek, a případně optimalizovat velikost fotek. Ani u produktových obrázků nezapomínejte na SEO. Rady, jak vše správně nastavit, najdete v naší sérii o základech SEO.

Nabídněte slevy 

S tím, jak se adventní čas krátí, zákazníci začnou očekávat nějaký druh slev jak v kamenných, tak internetových obchodech. V e-shopech vytvořených s Webnode můžete zákazníkům nabídnout dopravu zdarma, procentní slevu či slevové kupony na konkrétní částku. Podrobný návod, jak nastavit slevy, najdete v naší nápovědě. 

Vytvořte sekci s často kladenými dotazy

Před samotným nákupem se všichni rádi ujistíme o cenách, o možnostech dopravy a platby, o datu doručení nebo možnostech vrácení zboží. Proč tuto část nákupu zákazníkům neusnadnit? Vytvořte na webu stránku, která zodpoví všechny často kladené dotazy. Vaši zákazníci to jistě ocení. 

Poraďte zákazníkům

I když máte vychytanou sekci s často kladenými dotazy, můžou se přesto vyskytnout situace, kde předchystané odpovědi nepostačí a bude třeba je řešit. Ujistěte se, že zákazníci snadno najdou vaše kontaktní údaje na webu a že pracovníci vašeho e-shopu vědí, jak dotazy rychle zodpovědět. Pokud můžete, přidejte na stránky funkci live chatu.

Buďte vidět i na mobilu

Máte-li e-shop vytvořený u Webnode, můžete si u tohoto bodu oddechnout, protože o mobilní verzi stránek máte postaráno. Všechny naše šablony se automaticky přizpůsobí prohlížení z různých zařízení. Rozhodně vám ale doporučujeme vyzkoušet si nákup ve vlastním e-shopu i pomocí chytrého telefonu či tabletu.  

Nezapomeňte na propagaci

Jakmile máte e-shop nachystaný, je třeba myslet na reklamu. Produkty a zboží můžete propagovat hned několika způsoby. 

Newsletter – Pokud již máte stálé zákazníky a jejich souhlas se zasíláním reklamních sdělení, pošlete jim aktuální newsletter. Ať už bude obsahovat tipy na vánoční dárky, speciální vánoční nabídku na dopravu zdarma, či jiný typ slev, můžete takto snadno přilákat zákazníky k opětovné návštěvě vašeho obchodu. Pro posílání newsletterů lze využít například službu Ecomail

Placená reklama – PPC reklamy ve vyhledávačích Google či Seznam jsou jednou z nejčastějších forem propagace. Můžete zvážit i investici do reklamy na YouTube nebo Instagramu. Vyzkoušejte, která z těchto možností bude fungovat nejlépe. Myslete však i na to, že pokud máte silnou konkurenci, může se tento typ reklamy prodražit. 

Články na blogu – Píšete-li svůj firemní blog, je přirozené, že zveřejníte nové články s vánoční tematikou. Každý z nás občas ocení trochu inspirace pro výběr těch správných dárků.

Sociální sítě – Tento tip se může zdát samozřejmým, ale zmínit jej prostě musíme. Sociální sítě jsou tím správným místem, kde sdílet vaše vánoční články, propagovat produkty a dát o sobě i e-shopu vědět. Máte-li čas, připravte si několik postů předem, nebo se alespoň zkuste již teď zamyslet, jaký obsah chcete sdílet. 

Toto byl náš poslední tip. Příprava e-shopu na advent může vypadat náročně, ale je dobré ji nepodcenit. Pokud začnete už nyní, jistě vše zvládnete včas.

Máte už přípravu e-shopu na vánoční svátky za sebou? Co byste do seznamu našich tipů doplnili, nebo naopak vynechali? Dejte nám vědět v komentářích pod článkem.