Také web je třeba uklízet. Řekneme vám, jak na to

Vaše stránky jsou jako domácnost. Doslova. Aby totiž co nejlépe fungovaly, musíte o ně pravidelně pečovat. Některým činnostem je třeba se věnovat častěji, na jiné si stačí udělat čas jednou za čtvrt roku. Jak tedy vypadá správná údržba webu?

Týdenní úkoly:

Přidávejte novinky

Asi i vy sami kontrolujete, zda je web „živý“. Pokud je poslední novinka rok stará, asi mu majitel nevěnuje dostatečnou pozornost, a to málokdy bývá známka důvěryhodnosti. Přitom novinka nemusí být dlouhá, můžete ji mít napsanou doslova za pár minut. Stačí třeba jen krátký postřeh z vašeho oboru. Informace o novém zboží na skladě, fotky z veletrhu nebo čím dál oblíbenější recenze produktů. Aktualitou může být třeba i odkaz na zajímavá školení nebo oborové vzdělávání.

TIP:

Nebojte se psát vlastní blog, který může novinky suplovat. Více informací naleznete v naší nápovědě: Jak vložit blog.

Blog dokáže oživit web, navíc zlepší vaše SEO

Kontrolujte aktuální údaje svých produktů

Ať už nabízíte služby nebo zboží (ano, produkt může být i služba), měli byste mít za každou cenu aktuální informace. Největší pozornost věnujte správným skladovým údajům, cenám a také popiskům.  Pro správu vašeho e-shopu ve velkém by se vám mohla hodit funkce Export a import produktů.

Měsíční úkoly

Tvořte speciální nabídky pro zákazníky

Ať už to bude sleva, speciální edice vašeho produktu nebo třeba doprava zdarma, podporujte zájem lidí o vás a vaše zboží. Podobné akce jsou zaručeným způsobem a desítky let praxe potvrzují jejich účinek. Akci pak samozřejmě propagujte pomocí reklamy – nejčastěji to bude Sklik, Google Ads nebo prostřednictvím sociálních sítí. Proto nezapomeňte na speciální stránku (landing page), na kterou reklamy povedou. Při vstupu na váš web by návštěvníka nemělo nic rozptylovat od této speciální nabídky.

Black Friday v Česku zdomácněl

Mějte vždy aktuální odkazy

Čas od času na webu změníte obsah. Protože, logicky, budete vkládat i odkazy, jednou za čas je zkontrolujte. Nejen, že chyba 404 není dobrou vizitkou webu (i když i tady se dá hezky čarovat), ale také vás stihne postih od vyhledávačů jako Google nebo Seznam. Jak tedy nejjednodušeji kontrolu provádět? Pomocí Google webmaster tools. Pokud tento systém ještě nepoužíváte, neváhejte a nastavte si ho pro svůj web.

Čtvrtletní úkoly

Udržujte aktuální kontakty

Nejspíš se nestěhujete moc často. Ale pokud na to dojde, změňte na všech místech kontaktní informace (web, sociální sítě, e-maily atd.). Nejdůležitější je samozřejmě adresa, telefonní čísla a e-maily.

Aktualizujte informace o firmě a lidech v ní

Mění se management nebo kontakt pro novináře? Spolupracujete se zajímavým partnerem nebo dopravní společností? Ani tyto kontakty nezanedbávejte. Jednou za čas se také podívejte do sekce „O nás“, zda je stále aktuální a třeba se nezměnilo zaměření vašeho podnikání.

teď ruku na srdce: Jak vypadá vaše údržba webu? Daří se vám dodržovat alespoň měsíční servis? Nebo jste si stránky vytvořili a od té doby jste se do editoru nepřihlásili? Napravte to a proveďte svou pravidelnou kontrolu! Chcete vědět jak na SEO? Máme pro vás podrobného průvodce.