Základy SEO – Hodnocení dat

Hodnocení dat

Vaše stránka již nějakou dobu funguje, zapracovali jste na SEO, a vše by mělo běžet, jak má. Nebo ne? Co když máte možnost výkon stránky ještě vylepšit a sledovat, jestli vám vaše práce přináší kýžené ovoce?

Vraťme se k prvním článkům a faktu, že SEO není jednorázová záležitost, ale běh na dlouhou trať. I když máte kvalitní obsah, nastavíte vše potřebné, necháte web indexovat vyhledávači a propagujete jej navenek, neměli byste opomenout sledovat a analyzovat, jak web slouží zákazníkům a zda plní vaše cíle. Jedině tak budete schopni vyhodnotit, co funguje, co ne, a podle toho provádět úpravy.

Analyzujte provoz na stránkách

Využít k tomu můžete různé služby. Webnode nabízí jednoduché statistiky, které vám poskytnou základní přehled. Spíše než jednotlivá čísla sledujte trend, jakým se statistika ubírá. Jdou grafy nahoru? Pak jste nejspíš na správné cestě. Zůstávají čísla na stejných hodnotách? Asi je tu prostor pro zlepšení. Jdou čísla dolů? To je poměrně jasný signál.

Pokud vás zajímají podrobnější metriky, doporučujeme propojit stránky s Google Analytics a sledovat veškerý provoz na vašich stránkách.

Díky tomuto nástroji můžete zjistit užitečné informace o tom, odkud na váš web návštěvníci přicházejí, jaký typ zařízení používají při prohlížení stránek, kdy jsou nejaktivnější a jaký obsah je nejvíce zajímá. Podle těchto údajů pak můžete upravit své stránky, aktivitu na sociálních sítích nebo přehodnotit placené kampaně. Můžete zjistit, zda vám blog přináší dostatečnou návštěvnost, nebo vyzkoušet A/B testování svých reklamních kampaní. I malá úprava titulku a popisku stránky může přinést rychlé výsledky a zvýšit míru prokliku. Vždy však zkoušejte pouze jednu změnu na stránce. Jinak nebudete schopni rozlišit, který z experimentů byl úspěšný.

Další užitečné nástroje

Kromě sledování provozu na svých stránkách, je také vhodné sledovat, jak hodnotí vaši stránku Google a jak dobře si stojí ve vyhledávání. K tomuto účelu doporučujeme využít Google Search Console. Jak stránku s tímto nástrojem propojit a s čím vám pomůže, jsme pro vás sepsali v článku o napojení na vyhledávače.

Existují také služby, pomocí kterých můžete nahrávat chování uživatelů na stránkách – dozvíte se, jak pohybují myší, na co klikají, zda se pohybují po celé stránce apod. K tomuto účelu můžete využít např. službu Smartlook.

Měřte, upravujte a zase měřte

Zjednodušeně se dá říci, že je vhodné používat alespoň nějakou statistickou službu a sledovat, jak stránka funguje, a podle toho ji upravovat. Nezapomínejte také na aktualizaci článků, novinek a případně i odkazů a informací na sociálních sítích.

V našem seriálu na téma SEO najdete také:

  1. Základy SEO – Úvod
  2. Základy SEO – Obecné postupy a doporučení
  3. Základy SEO – Jak začít (obsah, cílová skupina, konkurence, vlastní doména)
  4. Základy SEO – Základní nastavení editoru titulek, popis, klíčová slova
  5. Základy SEO – Odkazy na vašich stránkách
  6. Základy SEO – Napojení na vyhledávače
  7. Základy SEO – Sociální sítě a další propagace
  8. Základy SEO – Hodnocení dat (analýza návštěvnosti)
  9. Základy SEO – „Mobile first indexing“

Jaké metriky pravidelně sledujete na svých stránkách vy?