Google mapy a Mapy.cz: skvělý způsob, jak zviditelnit svoji firmu

Pokud podnikáte a máte vlastní webové stránky, určitě chcete být vidět. Rozhodně pak ve vyhledávačích Google a Seznam, které jsou pro českou online populaci nejdůležitější. Umístěte svoji firmu na jejich mapy a získejte další konkurenční výhodu.

Možná si říkáte, proč řešit nějaké mapy. Přes vyhledávače k vám přeci nějací zákazníci chodí a na svém webu máte mapu i adresu. Není to tedy zbytečná práce? Rozhodně ne! V první řadě se podívejte, jak vypadá zápis do map od obou vyhledávačů.

Zapsaná firma na Mapy.cz od Seznamu
Firma zapsaná v Google mapách

S dobře vyplněným mapovým zápisem upoutáte pozornost potenciálních zákazníků mnohem snáz. Dalším důvodem, proč si zápis pořídit, je SEO – optimalizace pro vyhledávače. Hlavně ten od Google má firmy zkrátka rád a přidá vám pár bodíků navíc, pokud se na jeho mapy zapíšete.

Jak přidat firmu na Google?

  1. Nejprve potřebujete existující Google účet. Pokud ho nemáte, zvládnete to během minuty zde.
  2. Firemní zápis na Google je pak hračka. Jako další krok se přihlaste do služby Moje firma a vyplňte nezbytné kontaktní údaje.
  3. Vyberte si způsob ověření, kdy vás bude Google kontaktovat, aby se ujistil o pravosti zadaných údajů. Nejčastěji půjde o dopis, ve kterém bude ověřovací kód.
  4. To je vše. Jednoduché a rychlé.
Pod tlačítkem „Spravovat“ se dostanete k nastavení nebo k nárokování své firmy

Může se stát, že někdo přidal vaši firmu na Google mapy bez vašeho vědomí. Nejčastěji jde o vašeho zákazníka, kterému váš podnik na mapách jednoduše chyběl a chtěl tak udělat dobrý skutek. Vy máte naštěstí si i takto vytvořený záznam nárokovat a poté sami upravovat. I v tomto případě jde o snadný proces.

Jak nárokovat firmu na Google?

  1. Otevřete si Google mapy a do vyhledávacího pole napište název svojí firmy. Firmu můžete najít i pod tímto odkazem.
  2. Vyberte možnost pokračovat a nejspíš se vám objeví informace, že profil ověřil někdo jiný. Vy ale snadno vyřešíte i Google ověření firmy.
  3. Google vás totiž provede procesem, kdy budete odpovídat na otázky spojené s vaším podnikáním a zároveň pošle na adresu vaší provozovny kód, který poté zadáte do svého účtu.

Mimochodem, pokud chcete ve vyhledávačích dosahovat se svojí firmou co nejlepší výsledky, připravte si k tomu adekvátní podklady. Co tím máme na mysli?

  • Popis – jednou nebo dvěma chytlavými větami se představte svým zákazníkům.
  • Datum otevření – pokud fungujete několik let, ukažte tradici a důvěryhodnost.
  • Fotky a video – jeden obrázek vydá za tisíc slov a pokud jde například o prodejnu nebo ordinaci, lidé chtějí vidět, jak to u vás vypadá.
  • Otevírací doba – tu můžete přizpůsobit i svátkům nebo své dovolené
  • Služby a atributy – v první řadě můžete vypsat služby, zboží nebo servis, který u vás lidé najdou. Pak přidejte také informace o parkování, wi-fi, možnostech platby nebo cokoliv dalšího užitečného.

Každopádně. Když máte svoji firmu vytvořenou a vyplněné všechny nezbytné informace, je na čase ji umístit na mapu světa.

Jak přidat firmu do Google maps?

Můžete to snadno udělat přímo v prostředí Google map, dokonce různými způsoby:

  • Zadejte svoji adresu firmy do vyhledávacího pole a poté zvolte „Přidejte svou firmu“.
  • Pravým tlačítkem klikněte na místo na mapě vyberte možnost „Přidejte svou firmu“.
  • V horní části levého bloku klikněte na tlačítko „Přidejte svou firmu“.
Svoji firmu můžete přidat i přímo v prostředí Google map

Jak přidat firmu na mapy.cz?

Snadno. I tady ale je třeba nejprve registrace firmy na Seznamu. Jak na to?

  1. Otevřete si stránku Firmy.cz, která patří do portfolia vyhledávače Seznam.cz.
  2. V pravém horním rohu je tlačítko „Přidat firmu“. Klikněte na něj a následně opět vyplňte všechny důležité informace o vašem podnikání včetně IČO.
  3. Vydržte, než budou zadané informace schválené administrátory, to může trvat maximálně 48 hodin.
  4. To je vše. Díky integraci všech služeb pod hlavičkou Seznamu se nyní zobrazujete i na Mapy.cz
Nejprve si založte firmu na portálu firmy.cz

Na závěr ještě tip, který představuje pomyslný krok mezi dobrým a skvělým: Využívejte fotky a videa. Už jsme to sice zmiňovali, a vaše firma se sice může zobrazovat na mapách i bez nich. Platí však, že fotky vám pomohou v rámci SEO a budou fungovat jako výhoda oproti konkurenci.

Obě platformy mají samozřejmě své nápovědy. Pro Google najdete podrobného rádce zde, pro Seznam je pod tímto odkazem.

Tak. Teď už víte vše a můžete zanechat svou stopu v největších světových mapových podkladech. Povedlo se? Dejte nám v komentářích vědět, jestli už vás zákazníci mohu najít i tímto způsobem.