Vizážistka Lucie Reno: Až nemoc otočila můj kosmetický svět naruby

Kosmetikou se můžete živit různě. Buď vsadíte na ty nejznámější značky s nejlepší reklamou a snažíte se prodávat za každou cenu. Nebo začnete zohledňovat vliv na zdraví a okolní svět a vydáte se po náročné cestě vysvětlování a slova jako kompromis prostě vyřadíte ze slovníčku. Jako to udělala vizážistka Lucie Reno – další z úspěšných lidí, kteří mají svoje webové stránky právě u Webnode.

Jak vypadaly vaše pracovní začátky a jak dlouho existuje značka Lucie Reno?

Umění a krása ženy mě fascinovaly již od dětství. Navštěvovala jsem umělecké školy, chodila do umělecké třídy. Líčila jsem všechny své blízké a kamarádky na jejich vysněná rande. I proto jsem v roce 2004 absolvovala svůj první kurz Vizážista/stylista. Šlo hlavně o načerpání informací a zdokonalení technik, stále spíš pro osobní zábavu.

Zlom nastal až v roce 2008, kdy jsem se rozhodla podpořit svého tehdejšího přítele, úspěšného fotografa, a začala mu líčit modelky. V tu dobu se stala z koníčku opravdová vášeň. Později jsem absolvovala další kurzy v profesionálních školách a rozhodla se pro profesní zkoušku Vizážista. Ta je v Česku nejvyšším možným vzděláním v tomto oboru.

Jak si vybíráte produkty, se kterými budete pracovat?

Desítky let jsem sledovala ty největší české a světové profesionály. Sbírala jsem jejich know-how, testovala jejich nejoblíbenější produkty a z těch co u mě obstály jsem tvořila vlastní kit. Nejlepší a nejfunkčnější.

Před pár lety jsem svůj pohled na výběr kosmetiky zásadně změnila.

Z výsledků odběru pihy mi bylo zjištěno rakovinné bujení. Otočilo to můj kosmetický svět úplně naruby a přimělo mě to koukat se na obor jinýma očima. Nejzásadnější je pro mě nyní složení výrobku, jeho působení na pleť a pokožku. Vybírám nejlepší a nejčistší složení z řad luxusní certifikované přírodní kosmetiky a mám na ni stejně vysoké nároky jako na konvenční přípravky. Také upřednostňuji kosmetiku netestovanou na zvířatech s veganským složením. Je to velká výzva, ale v mých očích, a především v srdci, ta správná cesta. Krása se musí rovnat zdraví, nedělejme kompromisy. Těší mě, že takto začíná uvažovat stále větší množství klientů.

Může vizážistka pracovat samostatně? Nebo spolupracujete s dalšími odborníky v oborech?

Ano, mohu a pracuji. Nejčastěji jsem se svým klientem sama. Ovšem velmi ráda spolupracuji s odborníky z jiných oborů jako jsou fotografové, kadeřníci, stylisti. Mojí blízkou spolupracovnicí a kamarádkou je úžasná fotografka Lucie Baldé. Společně máme několik zajímavých projektů a kurzů pro veřejnost i firmy.

Výsledek, když své práci rozumí fotograf i vizážistka

Jak dlouho vlastně trvá vybudování nějaké klientely? Máte případně nějaké sezónní výkyvy?

U vizážistek se říká rok a půl až dva. Ale to záleží na vašich schopnostech v mnoha oblastech – vizážistickém i komunikačním umu, marketingu, píli a také na štěstí. Sezónní výkyvy nijak nevnímám, nevěsty střídá plesová sezóna a o kurzy líčení, líčení pro firmy, nebo o produkce je zájem po celý rok.

Kdy jste se rozhodla pro založení vlastního webu?

Vlastní stránky mám již několik let. Myslím si, že v dnešní době je web stejně důležitý jako byla kdysi papírová vizitka. Bez webu jako byste nebyli.

Proč právě řešení od Webnode? Do jaké míry jste upravovala existující šablonu?

To je jednoduché. Webnode mě nadchl tím co nabízí a svojí jednoduchostí, díky které si zvládnu vše nastavit sama. To je pro mě zásadní, mám totiž neustále nějaké nové kurzy, články na blogu nebo aktuality. Nemohu čekat, až mi to někdo jiný upraví, mám ráda vše pod kontrolou tak jak zrovna potřebuji. Proto jsem z Webnode doslova nadšená. Měla jsem štěstí, že šablona, kterou jsem si vybrala, se mi líbila již ve své původní podobě a splňovala mé vcelku náročné požadavky. Upravovala jsem ji minimálně, spíše přidávala stránky a fotografie. Šlo to velmi hladce a intuitivně. Vyloženě mě to bavilo.

Jak dlouho trvalo zprovoznění stránek od A do Z?

Ruku do ohně za to nedám, ale myslím, že 5 večerů, jakmile jsem uložila děti a měla vyhrazenou chvilku pro tvorbu webu.

Líčení je možné sladit i s domácím mazlíčkem

Propagujete svoje stránky nějak? Ať už prostřednictvím reklamy nebo na sociálních sítích.

Ano, propaguji je především na sociálních sítích, kde mám profil nejen jako vizážistka, ale i velmi úspěšný účet Krásná s přírodou. Na něm recenzuji a doporučuji přírodní kosmetiku a odtud směřuji lidi na blog na svém webu.

Představují vaše stránky spíš portfolio, nebo jsou důležité i pro „nový byznys“? Využíváte třeba další sociální sítě?

Portfolio je součástí mých stránek, stejně důležitá je i nabídka služeb, kurzů a můj blog. Jak jsem již zmínila, využívám Facebook a především Instagram – tomu se věnuji nejvíce. Právě tam mám velkou komunitu sledujících se stejnými zájmy a koníčky.

Kdy poprvé jste zaregistrovala koronavirus s tím, že by mohl mít nějaký dopad i pro Česko?

Začátkem března. Startovaly jsme zrovna se svou kolegyní Lucií velký projekt Your Beauty Day, na který jsme se velmi těšily. Vzhledem k tomu, že jeho náplní je líčení a focení, bylo jasné, že pokud nás koronavirus zasáhne, stopne i naši dlouho připravovanou aktivitu.

Zkušená vizážistka dokáže se vzhledem doslova kouzlit

Jak vypadala vaše první opatření a co následovalo?

Když byl koronavirus potvrzen i v ČR a začala potřebná opatření, nezbývalo nic jiného, než se s nastalou situací smířit – pracovat jsem nemohla. Po uzavření škol mi také zůstaly doma děti, z toho jeden prvňáček, takže vizážistka se na půl dne proměnila v paní učitelku.

Co jste dělala během karantény? Můžete nějak řešit rozvoj podnikání nebo dělat cokoliv jiného, než sledovat aktuality?

Ano, snažila jsem se převést své podnikání do onlinu – především poradenství, které není problém takto praktikovat. To se ale nesetkalo se zájmem, lidé v této době řešili jiné věci a vizážistka není nepostradatelná. Většina kolegů z uměleckých branží na tom byla stejně. Nejsem člověk, který podléhá negativním emocím, takže jsem se v tuto chvíli rozhodla pro nový web, po kterém jsem dlouho toužila. Věnovala jsem se také studiu a seberozvoji.

Jaký dopad na vaše podnikání koronavirus měl? Budete na základě této zkušenosti nějak přizpůsobovat svoje podnikání? Například rozšiřovat web o e-shop?

Kromě toho finančního koronavirus žádný zásadní vliv neměl. Prostě jsem to brala jako období, které musíme přečkat s nadějí, že bude zase dobře a vše se pomalu vrátí do stejných kolejí. Po e-shopu toužím už dlouho a je pravda, že mi bylo líto, že již nějaký zaběhnutý nemám, bylo by to v tuto chvíli ideální. Stále ještě zvažuji, jaký sortiment bude pro mě a mé zákazníky největším přínosem. Nechci rozhodování uspěchat, zároveň se na něj moc těším.

Ukázky práce vizážistky Lucie Reno

Čím bychom vám udělali radost? Jaký prvek nebo rozšíření byste od Webnode ráda viděla?

To vím naprosto přesně – krásné funkční ikony FB a Instagramu. Byl to jediný důvod, proč jsem váhala, zda si zvolit web právě zde. Momentálně je možnost mít ikony v levém horním rohu webu, nelibí se mi ani umístění, ani grafika těchto prvků, proto je na webu raději nemám. Přijde mi, že kazí dojem a je to velká škoda, jelikož sociální sítě jsou pro mé podnikání velice důležité.

 

Máte vy sami zajímavý web, úspěšný e-shop nebo projekt, o kterém by se mělo vědět a přitom postavený na Webnode platformě? Pošlete nám do komentářů odkaz a třeba bude další rozhovor s vámi!