Co zatím ukázala epidemie: E-shopy nezavře ani COVID

Jak podnikat na internetu v době covidové

Epidemie koronaviru je tu s námi už rok. Ovlivňuje nejen naše osobní životy, ale i způsob, jakým pracujeme, podnikáme a bavíme se. Rapidně mění naše návyky a jako spotřebitelé i obchodníci se jí přizpůsobujeme. Místo návštěvy kina se díváme na filmy online, divadla a hudebníci vystupují také online a kamenné prodejny otevírají své internetové provozovny. Zatímco obchodní centra zůstávají zavřená, online byznys vzkvétá. Pokud tedy zvažujete přesun vašeho podnikání do online prostředí, právě teď je ten správný čas.

Uvědomují si to i obchodníci, kteří dřív o e-commerce nechtěli ani slyšet. Pneuservisy zřizují online obchody s pneumatikami. Zverimexy prodávají krmivo a hračky pro zvířata přes internet. A zahrádkářství mění sortiment, aby bylo možné nabízet zákazníkům co nejvíce produktů online.

Zvažujete zřízení stránek pro váš existující byznys? Nebo rovnou úplně nový internetový obchod? Pokud ano, je potřeba si nejprve zodpovědět pár základních otázek. Co vlastně znamená a kolik stojí zřízení e-shopu? Jak dlouho to trvá?

E-shop za pár dní a s minimálními náklady

Nejrychlejší a nejlevnější cesta vede přes již vytvořenou šablonu, do které jen doplníte vlastní produkty, informace o své firmě a máte hotovo. Přesně to vám nabízí český editor Webnode, kde máte na výběr z několika desítek šablon.

Díky zpětné vazbě víme, že od registrace do spuštění internetového obchodu s cca 100 kusy zboží nemusí uplynout ani týden. Za tu dobu stihnete upravit šablonu do požadovaného vzhledu, vyplnit informace o sobě a svých produktech, napojit platební bránu a vyladit si e-shop k vlastní spokojenosti. Jednoduchý a reprezentativní e-shop si tak s Webnode editorem vytvoříte během několika večerů, ve volných chvilkách po práci.

V porovnání se zadáním tvorby e-shopu, ať už freelancerovi, nebo agentuře, ušetříte s Webnode nejen náklady, ale i čas. Ceny zakázkových e-shopů na klíč se pohybují řádově v desítkách tisíc korun a na dodání budete čekat minimálně dva měsíce. Hodinová odměna vývojáře se pohybuje zhruba od 1 200 Kč výš.  Pokud jsou pro vás čas a cena důležité, jednoduchý systém jako Webnode pro vás bude ideální. A zároveň budete mít vše pod kontrolou.

1+5 pravidel pro e-shop v době covidové

Pokud plánujete zřízení e-shopu právě teď, měli byste myslet na „specifikum doby“. Co tím myslíme?

Hned na první stránce byste měli mít informace o otevírací době, rychlosti odesílání zásilek a možnostech dopravy a platby. Zkrátka o všem, co může epidemie ovlivnit.

Stále přitom platí pravidla, kterými se řídí tvorba e-shopu v jakémkoliv čase a která byste měli respektovat:

  1. Udržujte vaše stránky aktuální a přehledné. Aktualizujte je podle potřeby i několikrát týdně, nebo dokonce denně. Pokud budou lidé muset čekat na zboží, které jste měli označené jako „skladem“, půjdou příště ke konkurenci.
  2. Sdílejte příběh, který za vaším e-shopem stojí. A věřte, že každý má svůj příběh: ať je to prodej ručně vyráběných věcí, nebo tradiční či naopak inovativní přístup… 
  3. Budujte svou značku. I když vám Webnode nabízí řešení s pomocí šablony, pokročilejší úpravy vzhledu vám pomohou odlišit se od konkurence po grafické stránce. Také v komunikaci se zákazníky buďte konzistentní a jasně rozpoznatelní.
  4. Pomáhejte zákazníkům s nákupem. Vytvořte pro ně stránku s často kladenými dotazy, nebo chatovací okno, kde se budou moct na cokoliv zeptat.
  5. Dodržujte platnou legislativu. Mějte na svém webu obchodní podmínky a také upozornění na ukládání cookies. S tím vám Webnode pomůže automaticky.
  6.  

E-shop postavený na Webnode šabloně je určený především těm, kteří online byznys teprve objevují a ocení jeho jednoduchost nebo zákaznickou podporu kompletně v češtině. Navíc vás může těšit úspora časová a finanční. Ušetřené prostředky pak můžete investovat například do marketingu nebo do samotných produktů.

Zajímá vás, jak vytvořit online obchod? Máme pro vás podrobný návod.