Rychlý tip: Využijte naplno název stránky, adresu stránky i titulek webu

Rychlý SEO tip - Nazev, adresa a titulek webu

Pro úspěšnou SEO optimalizaci vašeho webu je potřeba mít správný název stránky, adresu i titulek. Jak se upravují v systému Webnode a čemu se vyhnout? Sepsali jsme pro vás několik rad, jak je využít k dobré optimalizaci.


Pravidla, jak správně optimalizovat název stránky, adresu i titulek, jsou podobná jako pro jakýkoliv obsah na webu. Každý text by měl znít přirozeně, hodit se k obsahu webových stránek a obsahovat vhodná klíčová slova. Tím si zajistíte jak přízeň vyhledávačů, tak návštěvníků.

Každý prvek můžete v našem editoru upravit v záložce „Stránky“. Název stránky přepíšete jednoduše – stačí na stávající název kliknout a upravit ho podle vašeho přání. Ostatní prvky můžete editovat po kliknutí na SEO nastavení stránky.

Název stránky

Tento text, který se objevuje v menu vašich webových stránek, má důležitou funkci – naviguje návštěvníky vašich stránek. Dobrý název stránky je stručný a vyjadřuje to, co návštěvník na stránce najde. Dlouhé názvy mohou být matoucí a také nevypadají hezky v menu.

Adresa stránky

URL adresa stránky je automaticky vytvořena z názvu stránky, když vytvoříte novou stránku vašeho webu. Můžete ji ale upravit, aby odpovídala novému názvu, nebo ji zjednodušit. Pamatujte ale – pokud adresu upravíte, stránka se na původní adrese (odkazu) nebude zobrazovat a návštěvník uvidí chybovou stránku 404. Aby se vám nesnížila návštěvnost, pamatujte, že je potřeba upravit všechny existující odkazy, které vedou na stránku s novou URL adresou. Vyhledávače také potřebují chvilku času, aby si novou adresu uložily. Může se tedy stát, že ve svém účtu Google Search Console narazíte na chybové hlášky. Abyste urychlili uložení nové adresy, můžete ručně požádat o indexaci stránky s novou adresou v nástroji Kontrola adresy URL v Google Search Console. Obecně ale nedoporučujeme měnit adresu stránky u často a již dlouho navštěvovaných stránek.

Titulek stránky

Text, který vyplníte do tohoto pole, se objeví hned na několika místech. Uvidíte ho v záložce prohlížeče vedle faviconu. Zobrazí se také pokaždé, když někdo nasdílí odkaz na vaši stránku na sociální síti. Nejdůležitější je, že se titulek zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Většina z nás tento kraťoučký text čte a rozhoduje se, jestli zrovna tuhle stránku navštíví. Titulek je pro vaše stránky vlastně to stejné, jako pro knihu shrnutí na záložce. Titulek vymyslete krátký, aby se vám vešel do vymezeného místa a vyhledávač vám jej neořízl. Ideální délka je do 60 znaků. Chcete-li si délku titulku raději zkontrolovat, existují i různé online nástroje. Zkuste třeba tento, nebo zadejte do Google vyhledávání termín “Title length checker” a vyberte si z těch, které vám nabídne. Titulek by zároveň měl obsahovat dost informací o tom, co návštěvník na stránce najde. Od věci není ani chytlavý slogan jako „Vytvořte si vlastní webové stránky snadno a zdarma!“

Nezapomeňte všechny tyto důležité prvky vyplnit pro každou stránku vašeho webu. Pokud vyhledávač pro některý prvek nenajde text, vybere si kousek textu, který najde na začátku stránky a může se stát, že takový text nevyjadřuje to, co zrovna potřebujete. Raději prohlížeče i své návštěvníky nasměrujte kvalitním textem vlastní výroby.

Pracujete na svých webových stránkách pravidelně na údržbě názvů, titulků a adres? Dejte nám vědět v komentářích pod článkem.