22 produktů, které prodávat v roce 2022

Produkty pro e-shopy

22 produktů, které prodávat online v roce 2022

Když otvíráte vlastní e-shop, nejdůležitějším rozhodnutím je vybrat ty správné produkty. Již jsme pro vás sepsali užitečné tipy, jak vybrat ty pravé produkty pro váš e-shop. Dnes se podíváme na trendy v produktech pro rok 2022. Nechte se inspirovat našimi tipy a vrhněte se do světa online prodeje.

Dnešní doba a celosvětová pandemie přesunula prodej zboží do online světa. Do e-shopů se přesouvají i takové typy zboží, které lidé nebyli dříve zvyklí kupovat přes internet.

Kvůli restrikcím a omezením kolem Covidu nakupujeme online i potraviny, věci každodenní potřeby, kosmetiku i drogerii. Vypadá to, že se tento stav po dlouhou dobu měnit nebude a online život se definitivně proměnil.

Určitě to neznamená, že bychom si měli vytvořit nekonečné zásoby toaletního papíru a drogerie. Připravili jsme pro vás článek o světě online prodeje a prozradíme vám i které zboží je v e-shopech populární.

Na aktuální situaci se můžeme dívat jako na příležitost, jak pomoci lidem cítit se doma pohodlně a příjemně, jak rozvinout své zájmy, koníčky a talenty a představit jim mezinárodní kuchyni v pohodlí domova.

Jestli nemáte zrovna inspiraci, čím svůj e-shop zaplnit, připravili jsme pro vás oblíbené produkty, které můžete začít prodávat hned teď.

Kde hledat populární produkty?

Inspiraci vám může přinést náš článek i mnoho dalších online zdrojů.

Nejsnadnější cestou jsou Trendy Google. Najdete zde statistiky vyhledávaných termínů jakéhokoliv klíčového slova. Můžete se například podívat, že slovo hipster se v Česku na internetu začalo vyhledávat v roce 2010, kdy se začala tato subkultura objevovat i u nás.

Vyhledávání termínu hipster

Vyhledávání termínu hipster

Přehled vyhledávání si můžete roztřídit podle země, času, nebo porovnávat vícero termínů najednou.

Existují i zahraniční předplacené služby, které vám mohou nabídnout průzkum na míru. Existuje například TrendWatching, TrendHunter, nebo CoolHunter . Získáte přehled o tom, jak se v čase mění vzorce vyhledávání vašich zákazníků. Určitě se vám vyplatí prozkoumat, jak vaši zákazníci hledají zboží a jak se na internetu pohybují.

Další trendy a rostoucí popularitu produktů můžete odhalit i na sociálních sítích jako Instagram, Pinterest, nebo prodejní portály jako Fler.

Jak se pozná skvělý produkt

Říká se, že bychom měli zboží vytvářet i prodávat s láskou. Pravdou ale je, že jde o váš výdělek, ne koníček.

Odhalte tedy to, co vynáší, a vrhněte se na prodej.

  • Řečeno jednoduše, produkty, které prodáváte, musí přinášet zisk. Jaký smysl by jinak mělo provozovat obchod, že?

  • Správně si nastavte cenu produktů.. Kolem 1500 Kč existuje hranice, kdy už je produkt zákazníkem považovaný za drahý. Čím vyšší cena, tím více je potřeba zákazníka přesvědčovat. Proto má každý doma toustovač, ale parní troubu mají jen v několika domácnostech. Je zkrátka a dobře jednodušší investovat stokoruny místo tisícikorun.

  • Nezapomeňte vzít do úvahy i velikost a váhu produktů. Pokud zákazníci v košíku narazí na neočekávanou cenu za dopravu, většinou objednávku nedokončí. Tím, že chytře vyberete produkty, které jsou lehké a mají standardní rozměry, můžete si snadno dovolit nabídnout dopravu zdarma i výběr z vícera dopravních společností. Dejte pozor i na materiál výrobku. V létě není dobré posílat poštou například čokoládu nebo vinylové desky.

  • Je dobré, když prodáváte produkty, které jsou oblíbené, nebo jsou na vzestupu. Takové produkty můžete propagovat klasicky a navíc oslovit i influencery a šířit produkty na sociálních sítích.

  • A poslední tip – produkt musí být zajímavý. Obyčejnou černou tašku na notebook budete prodávat těžko. Za pár korun ji lidé seženou v supermarketu nebo na Aliexpresu. Stylová, ručně vyráběná taška si ale určitě najde své zákazníky.

Když teď víte, jak vypátrat trendy a jaké zvolit produkty, pojďme se podívat na oblíbené produkty.

22 oblíbených produktů pro váš e-shop

1. Bluetooth vychytávky a zařízení pro telefony

Samozřejmě není úplně možné konkurovat velkým obchodům s elektronikou, ale můžete se zaměřit například na designové reproduktory, obaly na AirPods, obaly na telefony a další a oslovit zákazníky, kteří hledají originální doplněk.

Musíte zapátrat po produktu, který je něčím zajímavý, originální a není dostupný v každém druhém e-shopu.

Jakmile zákazník dorazí do vašeho internetového obchodu, bude se rozhlížet a rozhodovat, jestli je pro něj tím pravým místem. Když mu prostředí sedne, k dokončení nákupu už nebude potřebovat extra velkou porci přemlouvání. Prozkoumejte svou cílovou skupinu, vytvářejte persony a usnadníte si práci s přesvědčováním.

Vrhnout se můžete i na vlastní výrobu – můžete navrhnout originální obal na telefon, spojit se s designerem, vybrat zajímavý, ekologický materiál a neokoukaný vzhled.

Zboží, které stojí řekněme do 500 korun, si většina zákazníků koupí bez většího přemýšlení a bez výčitek. Dražší produkty už si pečlivě vybírají a porovnávají s konkurencí. Nezapomeňte zohlednit ceny produktů při průzkumu svého zákazníka a vytváření person.

Vyhledávání Bluetooth doplňků pro telefony

Vyhledávání Bluetooth doplňků pro telefony

2. Malá zařízení pro influencery

Jako jsou mikrofony a audio/video doplňky ke smartphonům.

V dnešní době vzniká spousta podcastů a vlogů. Jejich tvůrci potřebují vybavení jako mikrofony, čočky, stativy, nebo LED osvětlení a určitě si pečlivě vybírají kvalitní výrobky za dobrou cenu.

Možná si ani neuvědomují, že některé vybavení potřebují. Připravte pro ně instruktážní video – můžete třeba porovnat video, nahrané s některou z vychytávek, a bez ní.

Vybavení pro vloggery

Vybavení pro vloggery

3. Kancelářské potřeby

Hodně z nás přesunulo svou práci kvůli Covidu domů. Mnoho lidí na to nemělo připravené prostory a není úplně možné prosedět celý pracovní den u kuchyňského stolu na skládací židličce.

Lidé shánějí ergonomické židle, stojany na laptopy a police na dokumenty . Úspěch můžete mít i s polarizačními brýlemi pro práci na počítači. Určitě vás napadnou i další výrobky, které mohou práci z domova usnadnit.

U produktů, které prodáváte, zdůrazněte zdravotní výhody a ergonomii. Zdraví máme koneckonců jen jedno.

Vybavení domácí kanceláře

Vybavení domácí kanceláře

4. Osobní hygiena a péče

Tato oblast patří mezi stálice s vysokým potenciálem, protože jde o výrobky, které potřebuje prakticky každý.

Nešlápnete vedle, když se zaměříte na elektrické kartáčky, mezizubní hygienu, přírodní kosmetiku, šampony, holicí potřeby nebo menstruační kalíšky.

Zaměřit se můžete i na korekci drobných zdravotních problémů, jako sady pro bělení zubů, pomůcky proti chrápání nebo epilátory.

Některé z nich můžete nabízet i formou předplatného – zákazník se přihlásí k odběru a pravidelně mu od vás chodí, co je potřeba.

Produkty osobní péče

Produkty osobní péče

5. Produkty pro domácí mazlíčky

Hodně lidí sdílí svůj domov se zvířecím parťákem. A většina z nich se o své mazlíčky stará jako o členy rodiny.

Škrabadla, hračky, pelíšky, kvalitní krmiva, obojky, misky na krmení – nabídka je opravdu široká.

A co rybičky? Nepotřebují nový zámek nebo truhlu s pokladem? A co nějaká technologická vychytávka pro pejsky?

Nabízet můžete opravdu nepřeberné množství produktů. Některá zvířata se stávají i hvězdami sociálních sítí, takže zákazníci možná hledají právě vaše produkty.

Produkty pro mazlíčky

Produkty pro mazlíčky

6. Kutilské vybavení

Trávíme více času doma a potřebujeme tedy častěji něco upravit, opravit, nebo vylepšit. Ucpaný odpad nebo utržená dvířka určitě zvládneme s tím správným vybavením opravit sami.

Možná máme zkrátka a dobře už dlouho naplánovaná vylepšení našeho bydlení a teď je na ně konečně ten správný čas.

Domácí kutilové jistě budou potřebovat kladiva, vrtačky, hřebíky, vodováhy, metry, nebo třeba soupravy pro začátečníky. Ty se neztratí v žádné domácnosti.

Pomůcky pro kutily

Pomůcky pro kutily

7. Zahradnické potřeby

Ti šťastnější z nás mají u bydlení kousek zahrádky, nebo alespoň místo na balkoně. Vybavení potřebují i zahradničtí nadšenci bez zahrádek – pokojové květiny vyžadují pravidelnou péči.

8. Pokojové květiny

Mladí lidé stále častěji pěstují pokojové rostliny a pěstují i svůj vztah k nim. Místo domácího zvířatka má třeba zrovna váš známý krásnou marantu. Stačí se podívat na Instagram na ty správné hashtagy a uvidíte, jak jsou rostliny populární.

Kromě toho, že jsou rostliny „insta-friendly“, také zkrásňují naše obydlí a čistí vzduch.

Rozšiřování rodiny domácích rostlin a květin je vysoce návykové. Zkuste prodej nenáročných kvítek pro začátečníky a nebojte se ani nabídky pro pokročilejší zahradníky.

Zelené hledání

Zelené hledání

9. Sportovní vybavení a móda

Oblečení, dříve určené pro sport a volný čas, stále častěji proniká i do ostatních společenských oblastí. Nosí se do restaurací i kanceláří.

Oblečení je pohodlné a aktivní lidé se můžou po práci hned věnovat oblíbeným aktivitám. V moderní době se hodně lidí stará o své zdraví a takové oblečení jim zdravý životní styl usnadňuje.

Toto sportovně-neformální oblečení patří do stejné kategorie jako domácí oblečení. Je pohodlné a můžeme ho nosit doma, na sport i do kanceláře. V angličtině vznikl speciální termín „Athleisure“ – složený ze slov Athletic a Leisure. V nabídce se objevují legíny, tepláky, trika, boty, ponožky, sportovní podprsenky a další.

Athleisure – sportovní oblečení

Athleisure – sportovní oblečení

10. Podložky a doplňky na jógu

Tělocvičny a posilovny byly často zavřené a mnoho lidí, kteří pracují v kanceláři, se vrhlo na cvičení doma. Ztuhlá záda a pocuchané nervy si mnozí z nich spravují s pomocí jógy.

Nejen, že pomůžete svému zdraví, ale vyfotit se na jógamatce a v legínách je moderní a insta-friendly. Můžete se vrhnout do prodeje podložek z neobvyklých, ekologických materiálů a prorazit s originálním designem.

Jóga

Jóga

11. Předplatná a sady pro začátečníky

Opakované nákupy jsou zlatým grálem online prodeje. Přesvědčte zákazníka, že jste ten pravý e-shop a máte zajištěný pravidelný příjem. Dnešní doba nahrává zkoušení nových věcí a koníčků, tak se na této vlně můžete zkusit svézt.

Dobrou variantou je i prodávat základní balíček pro začátečníky a poté nabídnout pravidelné předplatné.

Nabízet můžete pěstování nebo přípravu kávy, tvorbu kosmetiky, produkty pro domácí mazlíčky a podobně.

Vašim zákazníkům odpadnou starosti s běháním do obchodů, navíc si nebudou muset pamatovat, co je potřeba doplnit a vy získáte pravidelný příjem.

12. Tvoření a DIY

Vaši zákazníci možná objevili svou kreativitu. Zkuste jim nabídnout pletací jehlice, sety na makramé, pomůcky pro výrobu mýdla nebo svíček a další podobné potřeby pro domácí tvoření.

Můžete nabídnout základní balíček a poté nabízet potřeby pro pokročilé. Zákazníka si takto můžete udržet na dlouhou dobu a přizpůsobovat svou nabídku jeho schopnostem.

13. Rukodělné výrobky

Jde o další stálici internetových obchodů. Zákazníci rádi nakupují originální šperky, oblečení nebo ručně vyráběná mýdla. Kromě dárečku pro sebe nebo své blízké získají i dobrý pocit, že nakoupili u opravdové osoby a ne v anonymním hypermarketu.

Když nabízíte vlastní výrobky, buďte upřímní a transparentní. Představte svůj proces tvorby, svůj příběh i historii. Zákazníci se rádi seznamují s těmi, kdo vyrábějí krásné věci.

Výrobky, které vznikají s láskou, budou vždy u zákazníků oblíbené.

14. Ekologické obaly, zelená domácnost

Ekologická katastrofa se neustále přibližuje a dochází nám, že recyklování odpadků nebude stačit, abychom naší planetu uchránili před zahlcením.

Tím, jak se šíří informace o životním prostředí, roste obliba pojmů jako zelená domácnost, eko-friendly nebo zero-waste. Veřejnost se odklání od jednorázových obalů a vzniká prostor pro nové, znovupoužitelné produkty.

Na trhu se objevují ekologické termohrnky, slámky, obědové krabičky i lahve na vodu. Fantazii se meze nekladou, vrhněte se na originální zero-waste výrobky.

Zelená domácnost

Zelená domácnost

15. Tvarující prádlo

Spodní prádlo dokáže i vytvarovat postavu, schovat, co si nepřejeme a zdůraznit to, co se nám líbí.

Stahující a tvarující prádlo je stále oblíbenější kategorií zboží. Zkuste objevit neokoukanou značku, moderní materiál, poctivou výrobnu a neprohloupíte.

16. Outdoorové vybavení

V městské džungli vám pomůže přežít městský batoh, který ochrání váš laptop a udrží hrneček s kávou. Do přírody se hodí jiné vybavení, ale je stále důležitější, aby vypadalo pěkně – pochlubit se výletem na sociální síti chce teď skoro každý.

Jestli jste rádi objevovali přírodu už dříve, určitě jste si všimli, že se na túry vydává čím dál více lidí. Obchodní centra i restaurace byly zavřené a více lidí objevilo krásy procházek v přírodě.

Může se vám zdát, že si někteří turisté pletou výšlapy s módní přehlídkou, ale nenechte se zmýlit. Turistické batohy, plné outdoorových vychytávek už nemusí nutně vypadat všechny stejně a mít zelenou barvu.

Dalším produktem jsou turistické boty.

Outdoorová obuv je určitě zajímavým produktem, který se vyplatí prozkoumat a zařadit do prodeje.

Turistické vybavení

Turistické vybavení

17. Domácí zábava a občerstvení – projektory, vaflovače, kávovary

Když nás doma uvězní Covid, musíme si zábavu přenést domů. Místo na plátnech kin si můžeme filmy pouštět na projektoru, zvuk pustit přes pořádný sound systém a vyrobit si popkorn v popkornovači.

Když nemůžete vyrazit do kina, můžete si kino zařídit doma.

Kromě kina si můžeme doma vybavit i stylovou kavárnu. Prozkoumejte všechny překapávače, V60, aeropressy i vaflovače a domácí pekárny. Zákazníci si k nim určitě cestu najdou.

Všechno, co jsme si před začátkem pandemie dopřávali venku, je možné si v určité podobě pořídit i domů.

Domácí zábava

Domácí zábava

18. Outdoorové sporty

Za poslední dva roky narostla oblíbenost outdoorových sportů a aktivit, jako rybaření, turistika, nebo jízda na kajaku.

Do přírody můžeme utéct z bytů a domů, ve kterých nás drží omezení a ještě si vytvoříme skvělé zážitky.

Dobrodružství je návykové, takže se z jednorázového nápadu může stát dlouhodobý koníček.

Vy jako majitel e-shopu můžete mít z nových koníčků radost – pro každý z nich se najde vybavení nebo oblečení, které je k němu potřeba.

Outdoorové vybavení

Outdoorové vybavení

19. Deskové hry

Čím více jsme doma, tím více hledáme nové způsoby, jak se pobavit se svými známými i přes restrikce a omezení. Abychom neseděli jen u obrazovek a displejů, existuje skvělá alternativa – deskové a společenské hry.

Svět Netflixu a svět her je ve skutečnosti propojený. Po úspěchu seriálu Stranger Things vzrostl zájem o hru Dungeons & Dragons a po odvysílání Královského gambitu zase o šachy.

Deskové hry jsou tu s námi již dlouho a patří mezi stálice mezi dárky, které si navzájem kupujeme.

Deskové hry

Deskové hry

20. Recyklované lahve a filtry na vodu

Ekologicky smýšlející zákazníci bojují s pomocí recyklovaných eko lahví se zbytečným odpadem. Jde většinou o první krok, který lidé udělají na cestě k zero-waste životu.

Výměna plastových lahví za skleněné je dobrá nejen pro životní prostředí, ale i pro naše zdraví.

Navíc se dají snadno potisknout vlastním designem a vytvořit tak originální zboží. S tou správnou inspirací můžete vytvořit nový oblíbený trend.

Eko láhve na vodu

Eko láhve na vodu

21. Dekorace podle Pinterestu

Světýlka, roztomilé povlaky na polštáře, makramé, květináče, tabule s nápisy a další dekorace, určitě to znáte. Stačí otevřít Pinterest a jste ve světě inspirace.

I proto existuje spousta obchodů s dekoracemi a naprostá většina z nich slaví úspěch. Doba, v které většina lidí nakupuje nábytek ve stejném obchodním domě, přeje osobitým dekoracím, které dotvoří tu pravou atmosféru domova.

Ve svém obydlí teď trávíme spoustu času a chceme se v něm cítit dobře.

Dekorace

Dekorace

22. Odznáčky

Příklad drobnosti, která dokáže oživit outfit a přizpůsobit ho pro každou příležitost. Vyrábíte-li poctivě originální kousky, jistě si najdete své obecenstvo.

Jestli nejste tvořivý typ, můžete oslovit designera nebo ilustrátora. Můžete vyrábět placky, které podporují určitou organizaci. Fantazii se meze nekladou.

Shrnutí

Jestli jste si lámali hlavu nad tím, co se bude v následujícím roce dobře prodávat, nyní už víte, jak a kde hledat inspiraci.

Vybrali jsme pro vás 22 produktů, které jsou na trhu stálicemi, i takové, které jsou v poslední měsících mezi trendy. Doufáme, že pro vás budou inspirací a pomůžou vám s rozhodnutím, jaký produkt začít v letošním roce prodávat.

Stačí otevřít e-shop, zvolit to správné zboží a můžete se svézt na vlně nejnovějších trendů.

Zajímá vás, jak si vytvořit vlastní e-shop? Návod krok za krokem pro vás máme zde.