Jak vytvořit ohromující online portfolio, které pomůže vašemu podnikání růst

Předveďte svou kreativní práci vytvořením jedinečné online prezentace. Prokažte své dovednosti, osobnost, úspěchy a vášně svým potenciálním klientům, zákazníkům nebo zaměstnavatelům. Otevřete tuto tajnou zásuvku a prezentujte její obsah světu ve velkém stylu. V této příručce vám ukážeme, jak vytvořit portfolio online.

Není to tak dávno, co umělci museli sbalit svá plátna a kresby a vzít je s sebou na cestu v naději, že se setkají se správnou osobou ve správný čas.

Pamatujete na Frídu? Také nosila svá plátna, i když mohla sotva chodit. Tedy alespoň ve filmu.

Někteří z nejtalentovanějších umělců to nezvládli a jejich díla byla objevena až poté, co zemřeli, pokud vůbec někdy.

Ale dost pochmurných příběhů. Vy máte štěstí.

V současné době může být vaše práce objevena a sdílena 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Během okamžiku můžete poskytnout přístup ke své práci milionům lidí po celém světě. Vytvořením online uměleckého portfolia.

Příklad portfolia ilustrátora & designéra

Příklad portfolia ilustrátora & designéra

Co je to online portfolio? Už to není těžký náklad

Online portfolio je online prezentace vaší práce, dovedností, úspěchů a vaší kreativní vize. Kromě toho také slouží jako dokonalý nástroj pro hledání zaměstnání, nástroj pro získávání zákazníků a nástroj pro hledání nových partnerství, vše v jednom.

Co by za to van Gogh dal!

Kdo by měl mít profesionální portfolio?

Každý!

Jak řekl slavný Joseph Beuys: Každý člověk je umělec.

Proto všichni.

Portfolio není jen pro kreativní profesionály. Může být užitečné pro každého, kdo je zapálený a má nadšení pro tvoření a chce tuto radost sdílet se zbytkem světa.

Nezáleží na tom, zda jste umělec nebo podnikáte a malujete pouze ve svém volném čase. Pomocí portfolia můžete svým návštěvníkům – i sobě – poskytnout hmatatelný důkaz své hodnoty a dovedností.

Jinak řečeno: pro každého kreativního člověka je nyní online portfolio nutností.

Stále si myslíte, že si vaše práce nezaslouží tolik času nebo že nestojí za to ji sdílet?

Digitální umělec při práci

Digitální umělec při práci

V případě, že jste vysoce kreativní člověk, který je zcela ponořen do své práce, je ideální čas to říct světu. Proč?

Protože jste již začali hledat tipy, jak předvést svou práci online elegantním profesionálním způsobem. Jak již bylo řečeno, jste připraveni na další velký krok!

Vaše odvážná, kreativní a originální díla jsou nyní žádaná. Kreslíte, malujete, pletete nebo tvoříte koláže? Jste UI/UX designér, fotograf nebo nezávislý umělec? Skvělé! Vytvořte si online portfolio hned teď!

Proč potřebujete online portfolio: výhody pro vaše sebevědomí a podnikání

Seznam výhod online prezentace je nekonečný. Abychom uvedli alespoň některé, předvedením své práce online usnadňujete potenciálním zákazníkům, zaměstnavatelům a partnerům cestu k tomu, aby vás našli, kontaktovali a následně přijali.

Vaše práce si navíc jednoduše zaslouží samostatné online portfolio. Každý tak bude vědět, že to se svým uměním, podnikáním, obchodním uměním nebo uměleckým podnikáním myslíte vážně, abychom citovali Andyho Warhola.

Při vytváření portfolia máte také skvělou příležitost obnovit a posílit svou značku. Díky dobře vytvořené webové stránce bude jasné, jaká je vaše umělecká osobnost, hlas a vize.

V neposlední řadě můžete své online portfolio kdykoli aktualizovat. Není třeba čekat, až tiskárna dokončí vaši novou knihu a poté ji pošle poštou potenciálním zaměstnavatelům. Nová umělecká díla jsou připravena k okamžitému zobrazení, jakmile je nahrajete.

Jak vytvořit online portfolio krok za krokem

Bez dalších okolků si projdeme několik tipů, jak vytvořit ohromující portfolio:

1. Určete si cíl svého online portfolia

Vaše portfolio nemá být uměleckým průzkumem, jaké by vaše umění mohlo být. Při jeho tvorbě byste měli mít v mysli jasný cíl. Obvykle je cílem získat nové klienty a případně získat zaměstnání.

Nebo možná chcete shromáždit svá nejlepší díla, přemýšlet o nich a ukázat je své mámě.

Cíl určuje, jaký stylistický sloh použít pro rukopis, stránku O mně, barvy, typografii a konečně také projekty a umělecká díla, která jste se rozhodli předvést ve svém portfoliu. K tomu se vrátíme později.

2. Zorganizujte svá umělecká díla: vyberte ty nejlepší a nejrelevantnější, ale ne všechny

Domovská stránka architektonického studia s vybranými projekty

Domovská stránka architektonického studia s vybranými projekty

S jasným cílem ve své mysli vybírejte pouze ty projekty a umělecká díla, která jsou nejlepší. Pokud si nejste jisti, jak být kurátorem své sbírky, požádejte své důvěryhodné přátele, aby vám pomohli.

Není nutné plnit portfolio projekty, které jste tvořili v první třídě pastelkami, nebo projekty, které jste dělali pro své příbuzné, tímto směrem jít nechcete. Jako mistr své domény víte, jaké typy klientů chcete získat a které z vašich projektů vám s tím pomohou.

Vybírejte si proto projekty, které vám pomohou prokázat vaše schopnosti a úspěchy s ohledem na váš cíl.

3. Připravte aktiva: HQ obrázky, štítky, informace, kontext

Nyní, když víte, které projekty zahrnout, je čas připravit aktiva. To znamená obrázky, videa, texty a další informace.

Jako umělec byste měli vědět, že vizuální prvky jsou těmi nejdůležitějšími aktivy.

Vysoce kvalitní fotografie vašich prací

Připravte profesionálně vypadající fotografie ve vysoké kvalitě. Pokud nejste zvyklí se sami vyfotografovat, zvažte pomoc profesionálního fotografa, který může zvýraznit kvalitu vaší práce.

Fotografie pořízené na telefonu za špatných světelných podmínek zkrátka nebudou fungovat.

Zvažte své návrhy modelových příkladů, aby zákazníci měli představu, jak by obrázek vypadal v rámu nebo na hrnku. Nebo návrh vaší aplikace na skutečné mobilní obrazovce.

Poskytněte kontext pro běžné lidi bez schopností telekineze

Připravte si všechny štítky, míry, podrobné obrázky a procesní obrázky. Poskytněte svým návštěvníkům úplný kontext – kontext je vše.

Čím poutavější a relevantnější kontext poskytnete, tím vyšší je šance, že návštěvníci vašeho portfolia správně porozumí vaší umělecké vizi. Je to také skvělá příležitost zamyslet se nad svou prací a zjistit, jak sdělit své záměry.

A tím větší je šance, že vaše spolupráce bude dobrou shodou se skvělými výsledky.

4. Rozhodněte se o navigaci, počtu stránek, systému

Jakmile budete mít materiál připravený, je čas dát vše dohromady. Nejprve si vezměte tužku a papír a vytvořte skicu zamýšleného webu.

Jasná navigace, čitelné texty a barva pozadí, díky kterým budou vaše umělecká díla a projekty zářit, jsou absolutní nutností. Koneckonců, samotné projekty a umělecká díla by měly být hvězdami vašeho portfolia a všechny komponenty webových stránek by je měly doplňovat.

Při vytváření struktury portfolia myslete na tyto možnosti:

Jednostránkové rozložení nebo podstránky pro kategorie?

Struktura vašeho webu může variovat od jednostránkového uspořádání s několika prezentovanými projekty a kontaktními údaji až po komplikovaný web s kategoriemi projektů.

Nic z toho není špatně, když se vám podaří udržet přehlednou navigaci.

Pokud kreslíte, malujete a vyřezáváte, můžete vše poskládat na jednu stránku pomocí filtru nebo své práce kategorizovat. Záleží na vašich záměrech s portfoliem.

Můžete být designérem UX/UI, který kreslí roztomilé obrázky jako vedlejší činnost, to může být pěkný doplněk k vašim projektům UX v samostatné kategorii.

Fotografické portfolio s kategoriemi

Fotografické portfolio s kategoriemi

Domovská stránka: mocná proklamace

Domovská stránka by měla vašim návštěvníkům pomoci získat tu správnou atmosféru již na první pohled.

Aby byl váš cíl jasný hned od začátku, uveďte svůj záměr jednou, ale účinnou větou, ve které shrnete všechny své silné stránky, schopnosti a vizi.

Berte to jako krátký popis filmu, který vás má dostat do kina. Tato stručná věta má vaše návštěvníky zaujmout, přimět k pečlivému prohlédnutí vašeho portfolia a nakonec k tomu, aby vás kontaktovali.

Jak jste pravděpodobně uhodli, tato věta bude umístěna na domovské stránce vedle vašich nejlepších uměleckých děl a projektů.

Stránka O mně

Na stránce O mně uveďte všechny své úspěchy, uveďte svou vizi a vyprávějte svůj příběh způsobem, který návštěvníkům pomůže udělat si jasný obrázek o vás a o vaší umělecké či obchodní osobnosti.

Ačkoli autenticita není pro každého. Pokud se do role raději stylizujete stejně jako Bowie, jděte do toho.

Přidejte také PDF ke stažení a odkazy na vaše profily na sociálních sítích, abyste zajistili další sdílení své práce.

Sekce s kontakty

Další nezbytnou stránkou je stránka Kontakt. Usnadněte svým potenciálním klientům vás kontaktovat. Zveřejněte svou e-mailovou adresu, telefonní číslo, kontaktní formulář a odkazy na profily sociálních médií – naprosto všechny možné způsoby, díky kterým vás mohou snadno kontaktovat všechny typy lidí.

Je dobrým zvykem vkládat kontaktní údaje také do patičky, aby vás bylo možné snadno kontaktovat z každého místa při procházení webu.

5. Pečlivě upravte své portfolio: vyberte správnou šablonu, písma a barvy

Cíl vašeho portfolia je prezentován nejen v textu a kresbě, ale také ve zvolené barevné paletě a typografii.

Pokud chcete pracovat jako UX designér pro high-tech společnosti, vaše portfolio by nemělo vypadat jako portfolio někoho, kdo vytváří ilustrace pro dětské knihy.

O fontech a barvách se proto rozhodujte s rozmyslem, aby ladily nejen s vašimi uměleckými díly, ale také podpořily váš zvolený cíl.

Jsou to vaše umělecká díla a projekty, které mají zářit.

6. Téměř v cíli: zeptejte se na názor druhých

Nyní si myslíte, že jste připraveni vše zveřejnit, zadržte! Toto je ten správný čas pro vaše blízké přátele, mentory, učitele, kolegy a kohokoli, kdo se zajímá o vaši práci, aby se zapojil a zhodnotil, zda jste odvedli tu nejlepší práci, jakou jste mohli.

Je pravděpodobné, že si vaše portfolio zamilují a budou na vás hrdí. Zeptejte se jich proto, zda vybrané projekty odpovídají vašim cílům, zda je navigace jasná a texty čitelné a srozumitelné.

Možná si nechte zkontrolovat také pravopis a gramatiku.

Nemusíte předělávat úplně všechno, ale některé poznámky mohou být na místě. Konstruktivní zpětná vazba je cenná věc.

7. Stiskněte tlačítko publikovat

Zásadním krokem je najít správné tlačítko, díky kterému bude vaše portfolio spuštěno.

Gratulujeme, povedlo se! Vaši práci uvidí online kdokoli!

Portfolio nicméně není nikdy hotové, stejně jako váš kreativní proces. Pravidelně jej aktualizujte a přidávejte nová díla a projekty.

Udržujte také aktuální kontaktní údaje.

Sdílejte & zazařte

Právě jste udělali další velký krok ve své tvůrčí kariéře. Nebo ve svém kreativním koníčku, na kterém vám záleží. Právě jste se zveřejnili!

Jakmile strávíte tuto velkou novinku, možná vás bude zajímat, jaké jsou další kroky.

1. Zaregistrujte si doménu

Dalším důležitým krokem, který ukáže, že to všechno berete vážně, je registrace vlastního jedinečného doménového jména. Můžete použít své vlastní jméno, umělecké jméno nebo název svého studia či značky.

Více o tom, jak a proč potřebujete vlastnit doménu, najdete v tomto příspěvku.

2. Sdílejte, sdílejte, sdílejte

Nyní, když jste spokojeni se svými webovými stránkami a jejich adresou, je čas sdílet je se světem.

Nejprve do svého životopisu zahrňte URL adresu svého online portfolia.

Sbírejte srdíčka na sociálních sítích

Sbírejte srdíčka na sociálních sítích

Propojte své online portfolio se všemi svými online profily, ať už je to Instagram, Facebook, Dribble, Behance, LinkedIn… Zahrňte je také do svého e-mailového podpisu, vytiskněte vizitky, samolepky… vložte je do tašek, které jste navrhli. Všude je prostor pro vaši URL adresu.

Kromě toho si vyměňujte odkazy se svými kolegy umělci a spolužáky.

3. SEO: optimalizace pro vyhledávače*

*zpívejte ve stylu Y.M.C.A od Village People

Je pochopitelné, že jako kreativní člověk nemusíte být nutně takzvaný technický typ. Ale nebojte se těchto tří písmen.

SEO: Usnadněte vyhledávačům cestu, jak vás najít

SEO: Usnadněte vyhledávačům cestu, jak vás najít

Abyste byli na internetu organicky dohledatelní, musíte myslet na správná klíčová slova. To znamená slova, která vaši klienti zadávají do vyhledávacího pole, když hledají produkty, které vyrábíte, a služby, které nabízíte.

Jakmile tato slova pochopíte, začleníte je do svých webových stránek tak přirozeně, jak to jen jde. Další tipy najdete v naší sérii článků o SEO.

Nezapomeňte také pracovat na SEO, například pravidelným zveřejňováním příspěvků na svém blogu.

Vedením kreativního deníku můžete upoutat nejen pozornost vyhledávačů, ale také ukázat svým klientům, že jste aktivní. Vedení deníku vám může také pomoci s tvůrčím procesem. Ale to je další velké téma.

Už máte vizi, jak udělat své portfolio jedinečným? Začněte! Pokud máte nějaký skvělý nápad, co zahrnout do portfolia, podělte se s námi! Plánujete vytvořit vlastní web? Vyzkoušejte tento návod krok za krokem.