Budování zpětných odkazů

Každý zpětný odkaz přenáší na vaši stránku určitou hodnotu, která je ovlivněna několika faktory:

  • ranky odkazující stránky: čím vyšší ranky má, tím větší hodnotu přenese na stránku, na kterou odkazuje
  • celkový počet odkazů na stránce: přenášená hodnota se dělí mezi všechny odkazy na odkazující stránce
  • kde je odkaz umístěn: v hlavičce, patičce nebo přímo v textu
  • tématická podobnost odkazující stránky

Jak získat zpětné odkazy?

Zpětné odkazy můžete získávat přirozenou cestou, kdy lidé na vaši stránku odkazují sami, protože obsahuje zajímavé informace. Zpětným odkazům můžete také pomoci následujícími kroky:

PR články
Ideálně můžete publikaci článků spojit s novinkou z oboru nebo zajímavou událostí. Do článků nezapomeňte přidat odkazy na váš web. Existují weby, které takové články sdružují. Zveřejnění je většinou zdarma. Každým zveřejněním získáte zpětný odkaz. Můžete také oslovit specializované blogy či portály, které by téma vašeho článku mohlo zajímat.

Účast v diskusních fórech
Na internetu se nachází mnoho diskuzních fór, která jsou zaměřena na nejrůznější témata. Začněte pravidelně přispívat a radit ostatním uživatelům. Ve většině diskuzních fór je navíc možnost přidat podpis, který bude obsahovat zpětný odkaz na vaši stránku. Získáte tak nejen zpětné odkazy, ale také si budete budovat přirozenou autoritu v oboru.

Interní odkazy na vašem webu
Google bere v úvahu i odkazy v rámci vašeho vlastního webu. Proto je důležité zvážit používání odkazů mezi jednotlivými stránkami vaší prezentace. Při vytváření textových odkazů na vaše stránky používejte relevantní klíčová slova, která jsou rovněž použitá na stránce, na kterou odkazujete. Také je výhodné domluvit se s vašimi partnery či dodavateli na výměně odkazů.

Sociální sítě
Pokud využíváte sociální sítě, rozhodně byste měli odkaz na váš web umístit na svém Twitter účtu nebo na váš profil na Facebooku.

Publikování v záložkovacích službách
Záložkovací služby jako www.linkuj.cz, www.jagg.cz, www.vybrali.sme.sk či www.digg.com mohou být zdrojem zpětných odkazů a také nových návštěvníků.

Nákup nebo výměna zpětných odkazů
Při nákupu nebo výměně zpětných odkazů byste si měli dát pozor na nákup velkého množství odkazů nebo na automatické systémy pro výměnu odkazů – vyhledávače by vás mohly za takové praktiky potrestat.


Nepodařilo se vám nalézt odpověď?