Jak nastavit sledování zásilky

Díky této funkci mohou zákazníci sledovat, kde se právě nachází jejich balíček. Po poskytnutí údajů o objednávce získáte od dopravce URL adresu, kterou vložíte do svého e-shopu. Dopravce pak přiřadí každé zásilce identifikační údaj, podle kterého bude možné na jeho stránkách zásilku vyhledat a sledovat její pohyb. Informace o tom, jak funguje systém pro sledování zásilek, zjistíte na stránkách svého dopravce.

1. V detailu projektu zvolte Nastavení e-shopu a Způsoby dopravy.

Klikněte na Způsoby dopravy2. Druhou možností je přístup z editoru, kde klikněte na Nastavení na horní liště editoru e-shopu.

Zvolte Nastavení

3. Vyberte záložku E-shop a klikněte na tlačítko Nastavit vpravo od položky Způsob dopravy.

Způsoby dopravy

4. Zde vyberte způsob dopravy, u kterého chcete sledování zásilky nastavit.

Výběr způsobu dopravy

5. V rámci Webnode je sledování zásilky přednastaveno u dopravních metod Česká pošta, DPD, GLS, PPL a Zásilkovna. Zde tedy v rámci nastavení dopravní metody není třeba nic ručně doplňovat.

Přednastavené sledování zásilky6. Pokud budete využívat služeb jiné dopravní společnosti (a zvolíte tak v rámci Webnode možnost Jiná dopravní metoda), bude třeba případné sledování zásilky nastavit ručně. Na možnost sledování zásilky se můžete zeptat přímo dané společnosti. Postup nastavení sledování zásilky je zpravidla obdobný pro různé dopravce.

Příklad nastavení můžete vidět u společnosti DHL. Na stránkách DHL zadáte číslo objednávky, které jste dostali od dopravní společnosti, a klikněte na tlačítko vyhledat.

Příklad DHL

Klikněte do adresního řádku a číslo objednávky nahraďte výrazem {PACKAGE_ID}. Upravenou adresu zkopírujte.

Přepis URL

Adresu vložte do řádku URL pro sledování zásilky. Nastavení uložte kliknutím na tlačítko Uložit.

URL sledování zásilky

URL pro sledování zásilky stačí v editaci způsobu dopravy vložit pouze jednou. Pokud je odkaz správný, bude sledování zásilky fungovat i pro všechny další zásilky.

Nyní už zbývá pouze propojit konkrétní objednávku s číslem pro její sledování.

7. V detailu e-shopu klikněte na Objednávky.

Zvolte Objednávky

8. Vyberte objednávku, u které chcete zadat číslo zásilky pro její sledování.

Vyberte objednávku

9. Klikněte na Vyřídit objednávku.

Vyřídit objednávku

10. Zaškrtněte Zadat číslo zásilky a vložte číslo balíčku, které jste získali od dopravce. Ve stejném okně můžete také zákazníkovi odeslat potvrzení o odeslání objednávky. Svou volbu potvrďte kliknutím na Vyřídit objednávku. Více informací o správě objednávek najdete v článku Jak spravovat objednávky.

Vyřízení objednávky

11. Poté, co objednávku nastavíte jako vyřízenou, dostane zákazník automatický e-mail s informací, že objednávka byla expedována a s odkazem na sledování zásilky. E-mail bude vypadat takto:

E-mail s objednávkou

TIP: Podívejte se, jak vypadá nákupní proces z pohledu vašeho zákazníka.

 


Nepodařilo se vám nalézt odpověď?