Jak funguje automatické zálohování

V tomto návodu se dozvíte, jakým způsobem můžete na projektu Webnode zakoupit tzv. VIP zabezpečení, tedy automatické zálohování obsahu webových stránek, a také jak tato funkce obecně funguje.

Zakoupení funkce

Funkci automatických záloh je možné zakoupit se všemi balíčky prémiových služeb (od Limited po Profi), ale nikoliv bez zakoupení balíčku.

Výběr funkce provedete přímo v rámci dané objednávky zaškrtnutím příslušného pole.

Výběr automatických záloh

Automatické zálohování lze zakoupit:
1. Při nákupu nového balíčku
2. Při manuálním obnovení/prodloužení balíčku
3. Při přechodu na vyšší balíček (pokud již není služba zakoupena)

Ceník automatických záloh:
Limited: 144 Kč (5.90 €) /rok
Mini: 239 Kč (9.90 €) /rok
Standard: 359 Kč (14.90 €) /rok
Profi: 485 Kč (19.90 €) /rok

Rozdílná cena u jednotlivých balíčků je daná předpokládanou větší velikostí projektu a celkové zálohy.

V případě zájmu o zrušení této placené služby, prosím kontaktuje naši zákaznickou podporu, rádi Vám se změnami v předplacených produktech a případnou refundací pomůžeme.

Pravidla funkce

Automatické zálohy se vytvářejí denně ve 03:00 (s ohledem na časové pásmo projektu), ale ponechávány jsou vždy pouze 3 automatické zálohy. Během 1. týdne jsou uloženy zálohy z posledních 3 dnů, během 2. týdne z posledních 2 dnů a poslední neděle, od 3. týdne ponecháme zálohu z rána daného dne a posledních 2 nedělí. Automatická záloha je tedy dostupná z rána každého dne a maximálně 3 týdny nazpět.

Úložiště požadované pro zálohy není zahrnuto do úložiště dostupného pro aktuální balíček, automatické zálohy tedy nezabírají prostor na Vašem projektu. Toto pak neplatí pro ruční zálohy.

Ve chvíli, kdy jsou vytvořeny 2 stejné zálohy (na projektu neproběhly změny a zálohoval se tedy stejný obsah webu), vytvoří se duplicitní záloha, která nevyžaduje další prostor na serveru. V případě, kdy je takováto duplicitní záloha odstraněna, nepřibude více místa na serveru.

V rámci automatických záloh je uložen kompletní obsah projektu, včetně uživatelských dat, jako jsou objednávky v e-shopu nebo informace o registrovaných uživatelích. Obsah poštovních schránek (e-maily) ale zálohován není.

Obnovení stránek ze zálohy

Projekt je možné ze zálohy obnovit v sekci Zálohování a obnova dat, v níž jsou společně s ručně vytvořenými zálohami (které jsou k dispozici ve standardním balíčku).

1. V detailu projektu klikněte na Administraci a následně na Zálohování a obnova dat.

Zálohování a obnova dat

2. U vybrané zálohy klikněte na Obnovit.

Obnovit

3. Potvrďte tlačítkem Obnovit zálohu.

Potvrzení obnovení

4. Zálohu jste úspěšně obnovili.

Provedená záloha

5. V sekci Zálohování a obnova dat případně můžete i pozastavit vytváření, a to po kliknutí na tlačítko Přerušit.

Přerušit automatické zálohování

TIP: Mimo automatických záloh je také možné provádět ruční zálohování, které je dostupné s balíčkem Standard nebo Profi.


Nepodařilo se vám nalézt odpověď?